06 November 2008

Pemuda - Apa Dah Jadi?

Belum pun sempat reda bahang mesyuarat UMNO Labuan minggu lepas, kini pihak Labuan Kini mendapat satu lagi khabar yang akan merubah sejarah politik UMNO di Labuan. 

Labuan Kini mendapat khabar bahawa mesyuarat Pemuda UMNO Labuan akan diadakan semula, berikutan bantahan dari pihak yang kalah. Ketua Pemuda Lajau dikatakan dari awal minggu lagi membawa kertas petisyen meminta tandatangan para pemuda untuk menyokong usul supaya mesyuarat diadakan semula. Ini berikutan pengundian ketua pemuda terlebih satu kertas undi, dari perwakilan yang hadir.

Ada yang berpendapat Mohd. Rafi, yang membawa ramai kaum kerabatnya dari tanah besar ketika mesyuarat diadakan sabtu lalu, tidak dapat menerima kekalahannya yang memperlihatkan dia mendapat kurang daripada separuh undi berbanding apa yang Hj Tony dapat. Mohd. Rafi berpendapat ianya tidak masuk akal kerana timbalannya hanya kalah dengan beza 5 undi sahaja dari Hj Abdullah Amir, timbalan Hj Tony. Untuk makluman, arahan untuk diadakan mesyuarat semula dikeluarkan oleh pejabat setiausaha agung UMNO. Ketua UMNO Labuan, Dato` Suhaili dan Ketua Perhubungan UMNO Wilayah, Datuk Seri Zulhasnan Rafique dikhabarkan akan berjumpa Timbalan Perdana Menteri untuk memalkumkan sendiri keadaan yang berlaku di UMNO Labuan.

Labuan Kini juga dimaklumkan jika diadakan juga mesyuarat semula, berkemungkinan jawatan G10 tidak akan dipertandingkan, kerana mesyuarat bahagian sudah selesai.

Labuan Kini cuba mendapat komen dari beberapa pemuda UMNO Labuan, namun tidak banyak yang dapat direkodkan, kerana berita ini hanya diketahui lewat malam semalam. Salah seorang pemuda ketika ditanya secara berseloroh berkata "kalau dia boleh minta sign petition, kita pun boleh buat petition untuk halau dia dari Labuan kerana cuba memecah belahkan orang Labuan". "Kalau mesyuarat diadakan semula kerana dianggap ada unsur penipuan, bukan kita saja yang malu, malah pemerhati dari UMNO semenanjung yang kita jemput tu pun malu kerana mereka seolah-olah dianggap bersekongkol, bersubahat membuat penipuan", kata seorang lagi pemuda UMNO Labuan

Update : Pejabat UMNO Bahagian sudah dapat surat dari Pejabat Setiausaha Agung UMNO Pusat memaklumkan bahawa mesyuarat Pemuda UMNO Labuan hendaklah diadakan semula sebelum 9 November ini. Ianya akan membabitkan pengundian semula semua jawatan dalam Pemuda, dari ketua hingga ahli jawatankuasa. Bagaimanapun Labuan Kini difahamkan pengundian semula G10 tidak akan diadakan semula, dan senarai G10 yang dibuat minggu lepas kekal. Ini mungkin berikutan mesyuarat Bahagian telah selesai dibuat dan tidak nampak keperluan untuk mengundi senarai G10 semula.

Untuk menjaga kepentingan semua pihak, Labuan Kini tidak lagi membenarkan sebarang komen dipos dalam artikel ini kerana kebanyakan komen yang dipos adalah merupakan serangan peribadi dari satu pihak ke satu pihak, dan bukan membincangkan perkara-perkara yang disentuh dalam artikel.

65 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam pemuda labuan,
Kenapa pulak keluarga calon ikut campur menentukan keputusan perwakilan? Uniknya mesyuarat pemuda, kata-kata keluarga pun boleh dilayan..
Yang suhili ketua pemuda lajau pun satu, suhili ni bak kata pepatah "cuba mengajar anak ketam berjalan lurus, sedangkan diri sendiri tirus", nasihat buat suhili.. janganlah sibuk menjaga pemuda bahagian, sedangkan pemuda cawangan sendiri kucar kacir, daripada mengumpul petisyen untuk membantah mesyuarat pemuda bahagian lebih baik kumpul petisyen pemuda cawangan lajau sama ada diorang masih sokong anda atau tidak.. Rasanya suhili tak berani di cwgn kerana tau dia tidak ada sokongan, tetapi berani pula kacau bahagian, manalah tau kalau diadakan semula kot kot tersangkut namanya di bahagian. Sudahlah suhili, uruskan cawangan sendiri dulu, kalau betul anda disokong sudah pasti pemuda anda tak lari, janganlah memandai nak urus bahagian sedangkan pengalaman urus di cawangan pun GAGAL. sedarlah diri.

Tanpa Nama berkata...

Kalu kalah tu buat la cara kalah........ini bukan lah politik keluarga

Tanpa Nama berkata...

Ulasan seorang pemerhati.. Hj. Tony akan terus mengulungi pertarungan dengan majoriti lebih 5undi. Terdapat dua kelompok yang berpeluang merubah situasi pada hari persidangan lalu. 1. Wakil dari Wilayah. 2. Pemimpin Pemuda Labuan. Tetapi ini bukan persoalannya, yang utama ialah kewibawaan, pengalaman dan kematangan politik calon yang membuat angkara. Mesajnya jelas menang dan kuasa. Matlamatnya satu mencemar, menjatuhkan maruah Pemuda Wilayah dan Pemuda Labuan. Natijahnya, hanya perwakilan dan ahli Pemuda yang matang dan berilmu serta menolak untuk diBOM boleh membela serta mengangkat martabat Pemuda Melayu Labuan.

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Sedih mendengar dan memerhatikan keadaan pemuda labuan ani...mesyuarat sudah selesai..yang kalah tu terima aja lah..dan fikir sendiri kenapa boleh kalah..apa puncanya dan siapa Rafi dalam masyarakat labuan..kepada Hj.Tony tahniah..sekurang kurangnya ia anak jati labuan walaupun nama tu macam Obama..uruslah pemuda2 labuan dengan sebaik baiknya..tapi kalau jadi mesyuarat lagi pasti kan yang melawan tu kilar atau pun 10 undi pun cukuplah...belalang ohh belalang..aku sudah cakap jangan lawan balik tapi kau mau lawan juga..memang degil lah kau belalang...

nabil berkata...

Apa nak jadi Labuan ani?...
Kehilangan tradisi & adat orang kitani dimana wujudnya budaya barat dan semakin tenggelamnya budaya ketimuran di bumi labuan ani..
Lihatlah gelagat bekas ketua pemuda labuan and anak didiknya, calon ketua pemuda labuan (sila saksikan di laman http://www.youtube.com/watch?v=c4brdsnYaK0)
Beginikah rupa orang yang kita mahu untuk mewarisi kepimpinan orang melayu kita di labuan?? Sebagai anak jati labuan, saya merasa amat malu dengan perangai seorang yang bergelar HAJI yang boleh tergelek-gelek menari seperti orang mabuk dan hilang akal semasa mesyuarat sedang dijalankan baru-baru ani.. Tengoklah sendiri 'seeing is believing'..
Bukalah hati.. bukalah minda.. Jangan buka mulut dan buka botol sahaja.. "oh-ohh.. kamu ketahuan"..

Tanpa Nama berkata...

ceh.. ingatkan apa. kalau setakat menari dipentas, datuk siti nurhaliza pun menari dipentas, zahid af pun menari atas pentas, sampai anwar ibrahim pun menari dipentas. ingatkan video apa...

puteri dayang berkata...

yg slalu menari atas pentas atu penghibur...bukannya pemimpin negara...aneh kah org2 yg bakal jadi peneraju negeri kitani...??
takut aku ehh merosakkan budaya anak2 muda ja...
aku nasihatkan bg urg kitani jgn tha org mengatakan kitani katak dibwah tempurung... banyak sda org kitani mendapat ijazah,PHD...jgn smpai perkara yg remeh temeh kitani bangkitkan..
soal org luar ka dalam ka sama ja ba...yang penting bisa bawa kebaikan ke arah org kitani..sama jua org malaysia jua ya tue...baik jua urg tu.. kitani dr sabah jua dulu..
sbgai urg labuan nie aku pn nda brp senang jua pasal pemantau drpd KL yg memandai2 dlm mesyuarat pemuda yg lalu sehingga pengurusi tetap yg urg kita nie sendiri, di perkecilkan..apa perasaan biskita??labuan ane kitani yg pny ba..kenapa urg lain yg memandai2 sehingga buleh mengumumkan pemenang dlm mesyuarat yg ada pertikaian undi lebih?? biar pun 1 undi...kitani masti jujur...kalah menang adat la ba tue..nanti urg luar ckp kitani masyarakat penipu pla...

Tanpa Nama berkata...

ASTAGAAAAA...pikir apa yg menari atu, biasa jua tu baaaa... org seni, biasa la tu...

baik lagi tu menari atas pentas, yg video arah kami ani ia sudah jua, menari di king, ada jua di tip top..

mun kami keluarkan karang di you tube, ada yg muleh, tarik balik tandatangan bantahan atu krg..

mcm kamu inda pandai minum, lagi tah banyak arah video kami, jagaaaaaa kami keluarkan niiii

Tanpa Nama berkata...

Oh, aku ada rakam org yg ambil rakaman hj. tu, sebab kami duduk sebaris, kalau hj. mau anytime aku boleh bagi...
atau..
aku keluarkan di youtube, mau?
apa kata pemuda2 lain? kita tengok aksi perakam!!

puteri dayang berkata...

aikk...main panas ko ni kwn..
org tu cuma tunjuk apa yg ada ja...bknya dia reka2 ba tu??
besa la ba tuu....yg di depan tu wakil rakyat..public figure..

tp cuba la kita fikir patut kah org yg bergelar haji mcm beliau tu... yg berkedudukan.. yg ternama.. terhormat.. yang ter segala2nya laa..buat mcm tu??..(jgn la main berat sebelah...)

bg la coment yg sejujurnya...jgn cuba coverline kwn sendiri..

Tanpa Nama berkata...

ATAS PAGAR,
NAPA? TAKUT?

KELUARKAN NI, KELUARKAN NI...
GROUP KAMU PUN ADA HAJI BA MENARI, BUKAN IA SORANG SAJA MENARI, KELUARKAN NI, KELUARKAN NI..

aku mms ah

Tanpa Nama berkata...

aku s7 la dgn ko nie atas pagar...

kalau buh kena rakam, anuar ibrahim kena rakam ndada pla kena buat apa2...

tp bila kroni kita yg kena smua melumpat..mengugut sana sini kan...

a.d.a.m. berkata...

subahannallah!!!
apa suda jadi ni???!!!
allah mencipta ,manusia menjadi khalifah yang mengadili,menghakimi,bukan menghukum!!! only allah can jugde!!
jgn kerana parti, urang kitani nda lagi aman,kan berambat nganya!!!
cubatah bawa2 berunding!!
pangkat atu bukan kana liat didunia nganya,kana hisab time akhirat lg padih!!!

Tanpa Nama berkata...

"atas pagar"..

kenapa mau panas, bukan ko merakam..
atau
ko yg merakam??
bukan mau coverline ba, aku mau cover ko saja ni, maklumla ko pun tau kan siapa merakam tu,
yang aku ada ni video si "perakam"..
keluarkan ni, keluarkan ni

Tanpa Nama berkata...

Biasa la tu menari macam menari arah orang kawin apa tu gambus. bukan nya buat apa pun. yg merakam tu dangki la tu inda dapat menari sama2. lagi pun tarian nya pun sopan bukan inda senonoh. relex la itu pun mau jadi isuu KAA

Wish_Killer berkata...

asslamualaikum...kenapa gaduh2 ni..cuba lah fikir secara matang sikit..jangan lah gaduh..kita kan org labuan ..sama2 bha .ihih...peace...bagi aku setiap dari komen kamu ada pointnya...mmg bukan senang bha.manusia ni inda smepurna..hhehehe..aku inda sebelahi siapa2 ni ah..aku cuma orang yang memerhati dan sentiasa mengikuti perkembangan politik di labuan ani.kamu semua sabar k...

Tanpa Nama berkata...

Aku tau hantap siapa yg merakam tu, suara pun ada dalam youtube tu. yg merakam tu jgn silap langkah laa k. baik kamu hati2.

a.d.a.m. berkata...

knp harus bergaduh??!! kitani besaudara jua kaliah...
mun kan beparang nganya keraja, daftar nama ,tu na lawan israel keparat atu!!!!
barutah staring!!!!

Wish_Killer berkata...

yes,,,,,thats teh spirit..ermm...memang politik mcm ni bha kan?kalau inda ada gaduh2 ni bukan politik namanya.tapi yang penting mcm mana kita handle situasi atau permasalahan dengan baik..insyaallah kita akan dijalan yang benar..

Tanpa Nama berkata...

ciri2 perakam "hj"...
1. Bukan ahli umno
2. Ikut campur urusan pemuda
3. Suka clubbing
4. Bukan rambut hitam
5. Bukan org labuan
6. Perasan local
7. Ada huruf "R" dan "Z" dlm nama
8. Kontraktor (kurang sukses)
9. muka Pra Pra (uja urg)
10. Body lidi
11. Adik beradik tengku (perasan)
12. Byk utang
13. Byk kekasih
14. Kurang kawan (peradian nganya kawannya)
15. Teman tapi mesra

P/s : Hj., saman ia...

nabil berkata...

Uikk.. Apahal 'perakam' pulak yang dijadikan mangsa ani? Uii.. Takut tha aku.. Takut eh takut.. Jgn main ugut-ugutan beb.. Si perakam tu nada masalahnya yg pokok pangkalnya si tuan HAJi kita atu.. Bagus jugak kalau gambar si perakam atu keluar boleh jd famous jugak ia.. Hahahaa.. Berani kerana banar bah kitani! Nada masalah tue..

Tanpa Nama berkata...

eh jati labuan,
napa ko punya bhs brunei mcm bukan org local? Ko ni jati ka lati? Memang la famous, ko kan lawa, bila lagi ko mau glamer kan? Tapi, x jua kami berabut kan ko, bukan ugut tu, sebagai ingatan saja. Hati2 saja la ok.
Hj tu walaupun menari camtu byk sudah ia menolong kami pemuda ni...x jua kami hdp melarat, kakal jua kami di labuan hdp selesa, bukan mcm ko, dtg arah kami buat hal.. Sekali lagi kami pesan, hati2 ko.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..
Mesyuarat semula diBATALkan... Terima kasih Datuk Seri

Tanpa Nama berkata...

klu pemuda ini sama saja,tak syok lah..nak juga ganti ganti bah..bush pun dah ganti dgn kulit hitam,apa lagi yg anik biar lah putih ambil lah yg lebih putih..ini yg di pilih kuat minum mcm juga...pilih lah yg bawa pembagunan..kuat berusaha..ini tau ckp saja tapi duduk di rumah apa buat..buat lah perubahan..tukarlah pemuda..pilihlah yg berkempen dgn cara betul..bukan yg tau nak kasi mabuk jee...haiyooo...biar lah buang undi,pegiraan dgn cara yg betul...tak paya tapuk2 di belakang tabir..(gentleman maa)

nabil berkata...

Hahahaa.. Muahahahaa.. Kesian.. Kesian.. Ada org salah identiti kah tue..? Indak apa bah atu.. Dalam Quran pun ada tertulis "fitnah atu lebih buruk dosanya dari membunuh" pandai-pandailah siapa yg berkenaan menanggung.. Tp ingat-ingatlah kitani cuma memperlihatkan manusia bertopengkan HAJI tp ada yg indak bulih menerimanya dan memendam rasa yg mendalam rupanya.. Eeii lain ehh.. Patutnya berterima kasih ada org ani yg tolong membokar perangainya. Renung-renungkan.. Jgn tau memanas aja..

Tanpa Nama berkata...

stujuku tuh. Bagus tah d kluarkan video atuh biar kluarganya putih mata. C Hj atuh bulih tahan juo jogetnya atuh. Blum lg ia besyafel. Lg tah bising org drg atuh. Kluarkn ja. Jgn takut2. Org kitani pantang myerah sblm ajal.

Tanpa Nama berkata...

iyaa.. banar atuu... kasi keluar aja.. kenapa dari pagi asyik ugut aja.. keluarkan bah!! kami pun mau juo tinguk apa ni video2 panas yang diwar-warkan.. heheee.. cepatlah.. ndak sabar ehh..

Wish_Killer berkata...

uinah....atu bisa..video apa kan tu?mahu tgk di mana tu ?

Tanpa Nama berkata...

ba cepat laa.. napa x kasi kuar video tu? offer baik ka? bagus, bagus, rezki jgn ditolak, musuh jgn dicari, lagipun mesyuarat kan x jadi, ambil ja ba offer tu... :)

Tanpa Nama berkata...

jgn kira salah identiti ba, offer baik maaaa

puteri dayang berkata...

aikk mcm ada yg takut klu ada pemilihan balik neh??
napa???salah ka klu tanding balik??
ka takut kalah....

ehh urg yg ada video c perakam tuu ksi kuar la...bejanggut da aku tunggu neh...

jgn tah kmu ckp ja ada...nanti kena tuduh cakap nda serupa bikin pla nehh...

bukan apa sebenarnya aku neh kepingin mo berkenalan sama urg atu..mcm cantik ja dr kena cerita tuu..cantik ka??

cepat!!cepat!!!cepat!!!!!
vedio..vedio!!!!

Tanpa Nama berkata...

ya banar itu jati..ani dorang hanya nampak di depan ja ni..di belakang (astagafirrullah)adui naa...ani yg komen buruk ni pun sama si anu tu pun kroni-kroni ya juga..tau lah politik ni..biar lah politik dgn betul jgn lah di belakang tabir..ani kempen todi...apa mcm anii!!!!!bertaubat lah boss!!!

nabil berkata...

eh malu kalau nada video ani.. jgn cakap sia labih.. semua org indak sabar tah ni..
boleh jua kami berkenalan sama org atu..
gaya gambaran macam cantik.. cepatlah 'kawanyangmerakamsiperakam'..
ada indak ani??

Tanpa Nama berkata...

ni bukan memanas-manas ni,
baik lagi menari mcm atu, daripada "dipakai-pakai" org. kpd perakam, jgn menghukum org kalau maruah sendiri inda tejaga.
jalan mcm ayu, tapi "alignment" lari.

Tanpa Nama berkata...

kawan_perakam
lambat jua ko pg upload video tu, cepat laa.. inda ku sabar eh

nabil berkata...

bukan... where's this video?.. we're still waiting since ages ago... if there is such a video what r we waiting for?.. reveal ler.. kita pun nak tgk.. pemuda dari seberang menunggu ni nak masuk facebook..

Tanpa Nama berkata...

macam takde jer gaya nya nie.. hmm.. serkap jarang ler tue..

Tanpa Nama berkata...

saper nak tgk video angkat tangan????
KALIAH napa senyap?.. nada idea kah nak jawap si jati.labuan?..

Tanpa Nama berkata...

boringnya, mana la video ni!

nabil berkata...

kalau setakat ckp kosong ja tanpa bukti ndak boleh bawa masuk mahkamah tu bro..
at least si jati.labuan ada buktinya.. betul ndak kawan2?..
lu pikirlah sendiri nabillll....

Tanpa Nama berkata...

Ini macam serang personal ja ni.. main alignment2.. nada kena-mengena cerita org politik..
Keluar tajuk lah.. kalau exam CONFIRM fail nih!! apa ni joe?..

Tanpa Nama berkata...

adui boringnya, mau tutup sudah cyber cafe tg.aru ni, tiada juga ditunggu, bagus balik tidozzzzzzz!

Tanpa Nama berkata...

orang ada kehidupan ba, bukan mengadap komputer 24 jam belawan komen di laman blog saja. ada yang isuk kan keraja, ada yang kan membawa anak bini bejalan-jalan, ada yang ke airpot bejumpa datuk suhaili. kalau kan menunggu komen mu kana balas tunggu la isuk lusa ka. isuk pun masih ada internet ba. insyaallah balum kiamat lagi bisuk ni. panjang lagi masa.

ani stail mu ani kan, sudah kana pakai ba ni. jenis membuat komen lain-lain nama, tapi yang banarnya seorang ja membuat komen. dari time gap antara komen pun orang sudah boleh perasan. ari atu si meet uncle shah pun makai stail camani, tapi kana tagur oleh labuankini, tarus inda masuk-masuk lagi.

biasanya orang yang inda teranah duduk ani orang yang bersalah. apalagi kes atu membabitkan abangnya ka, kaum keluarganya ka, atau ia sendiri. maklumlaa... kan menjaga maruah la katakan.

puteri dayang berkata...

wahh hangat jg article ni aa..hmmm sebagai pemerhati ni pandangan aku laa:
1. hebat gak kn kluarga org yg kalah nie...smpai smua ikut cmpur dlm politik...dia ada anak ka??nenek ka...dorg ni pun ikut ka jg??
lagi nampak gaya mcm semua org kenal kn kuarga c kalah tu...ok la at least famous la jg...ada potensi la jd pemimpin nie...

2. jati labuan, nda patut ko ksi kuar video tu..ya tu org tua ba kena tulah ko karang...da la hj ba dia tuu..besa la org ckp walaupn tua jiwa kena muda ba....

3. pada yg kutuk c perakam tu...jgn la ingat la "wat goes around comes around..." kita sendiri pn ada kluarga kang ada yg kebalikan...kena tempalak balik sendiri!! apa yg da jd tu biar la...lagi pn bukannya apa2 pun yg di gambar ala stakat menari atas pentas ja kn...bukannya tempat lain...

4. sokong yg menang ka kalah ka...ingat kitani org malaysia..melayu.. yg penting apa yg baik tuk parti umno tuk majukan org melayu...bukannya semakin kasi pecah org2 melayu

5. politik2 la jgn bawa2 personal ba...kt kena la profesional!!!

OK SAMPAI CN JA LA YA...
SELAMAT BERFIKIR DAN RENUNG-RENUNGKAN...
LU PIKIR LA SENDIRI PEMUDA!!
ASSALAMUALAIKUM ...

Tanpa Nama berkata...

Salam Pemuda Labuan..
aku ni tidak jua kan berpihak di mana mana..tapi sepanjang pengalaman ku bersama Hj.Udin dan Rafi..latar belakang kedua duanya macam lebih kurang aja...aku pernah bersama mereka di dalam dan di luar negara...tapi itu bukan ukuran untuk seseorang itu menjadi pemimpin..yang penting sifat berani menterampilkan diri didalam masyarakat...memupuk perpaduan dalam masyarakat..aku sendiri mendengar dimana DS mengarahkan semua Pemuda untuk mencari calon yang sesuai untuk mengetuai Pemuda labuan dan pilihan terakhir adalah Hj.Udin..tapi tiada satu orang pun yg berani menyahut cabaran itu...terpaksalah Hj.Udin masuk bertanding...
Lain pula ceritanya dgn Rafi..ia memerlukan kedudukan ketua Pemuda itu atas kepentingan peribadi..tidak lebih dari itu..kerana ia rapat dengan tengku..ia juga yang melaga lagakan tengku dengan DS suatu masa dulu walaupun DS yang memperkenalkan ia dengan tengku..

Bagi aku..yang sudah..sudahlah..mulai sekarang kita sama sama berusaha memperkuatkan barisan Pemuda Labuan..jadi kalau kan bertanding pada masa hadapan..rajin rajinlah berdampingan dengan masyarakat..bantu lah pada yang memerlukan..insyaallah jasa kamu akan di kenang...

(pro Udin..soli ya)

Tanpa Nama berkata...

kalau aku kana bayar rm1000, lapas atu kana suruh bersumpah untuk mengundi ia, kuambil duit atu lapas atu bersumpah ja laa... tapi undi tatap rahsia... kalau suda kana sogok oleh seseorang, orang atukah yang kau yakin boleh memimpin pemuda? nampak sangat iapun inda barsih. balum tau dapat naik di bahagian, ada ati kan jadi exco pemuda... atutah palui namanya. jangankan bahagian, cawangannya sendiri pun nada sayap pemuda, yang menyokong ia kuat dari belakang atupun cawangan ditampatnya inda dapat bermesyuarat pasal inda cukup korum. urang macam ani kan dilantik jadi penasihat? cawangan sendiri inda tejaga? buduh tah kamu atu

lagi satu, bahapa tah dilagau sanak saudara dari seberang atu ke ujana taim mesyuarat. bukannya bulih masuk pun. kalau manang inda apa laaa... ani kalah. kalah teruk lagi tu. abis dibawa datuk amin la, sighulam la.. kan kah malu sendiri?

Tanpa Nama berkata...

ala..wat apa mo kecoh2 psl video youtube tu..report saja pihak bkuasa..report jak kat SKMM msia detect sapa yg htr video tu..senang crita..sdh dpt...br tau apa niat sebenar perakam merakam video tu...kan tu kira jenayah cyber..ala skrang kan zaman moden...mau detect bkn susah..akta jenayah siber kan ada...x silap bwh Seksyen 211 dan 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998...undang2 kan ada..senang crita..kan2..klu ada yg tsilap hrp betulkan..sekian..salam...

Tanpa Nama berkata...

ala..wat apa mo kecoh2 psl video youtube tu..report saja pihak bkuasa..report jak kat SKMM msia detect sapa yg htr video tu..senang crita..sdh dpt...br tau apa niat sebenar perakam merakam video tu...kan tu kira jenayah cyber..ala skrang kan zaman moden...mau detect bkn susah..akta jenayah siber kan ada...x silap bwh Seksyen 211 dan 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998...undang2 kan ada..senang crita..kan2

Tanpa Nama berkata...

comment ni di tujukan tuk sapa2 yg trasa la..x bkaitan yg hdup ataupun yg mati ahh...klu kan meluruskan benda yg slah..biar cermin dulu diri atuu..mun bakas d tebuk tubai..byk lg tupainya....x pyh tah kan blagak suci..baik kah cematu atu..x melarang pulang..tp mun diri atu pun rusak..kan meluruskan dangan..kan bari malu diri sendri...satu labuan lg tau..klu dr lelaki baik..ani bini2..kan sdh jatuh maruah diri sendri..aku rs bkn yg dlm vidoe tu yg malu skrang nie...org yg lain jd bahan..pkir2 kan tah...

Tanpa Nama berkata...

salamm
wahai labuan kini...adakah labuan kini yg mhtr comment yg pakai nick labuankini dlm video tu? dlm comment tu labuan kini cam tau2 jak sapa yg mengupload video tu..lepas tu..mcm memihak kepada satu pihak jak sy tgk..adakah ini satu konspirasi ka apa? bkn menuduh saja kan btanya..musykil bha...

labuankini berkata...

Labuan KIni tidak mempunyai sebarang akaun di YouTube. Segala komen, video atau apa-apa bahan yang dihantar, dipos dan disiarkan di Youtube bukan dari pihak Labuan Kini.

Tanpa Nama berkata...

oooo cematu ..jd yg pakai nick labuankini tu mesti sengaja mo guna nick labuankini...tumpang glamor kali ahhh atau dorg sengaja msabotaj kali ah...hahahah...saja kan btnya musykil kan..tq di atas jwpan labuan kini..sbb ramai jua yg musykil... tq2 :)

Tanpa Nama berkata...

andangnya kaum2 benggali memang macamiatu. buat salah guna nama urang. bukan orang nda tau ba... org paling tamak didunia ani durang la

Tanpa Nama berkata...

Banar nyamu tuuuuu
Aku SOkONG..................

HAJI SAMAN DIORANG...

saman...saman...saman..

kadayan berkata...

aikk... napa bangsa kaum org yang dibawa-bawa ani?.. jgn begitu.. kalau pun jeles dorang tu kaya dan powerful di bumi kita ani tapi jgnlah pakai tuduh ja.. agak-agak jua lah.. kitani ada skul.. jgn dibilang bangsa brunei ni nanti nada skul pulak.. masuk kandang kambing mengembek.. masuk kandang kerbau mandi lumpur semua..

Tanpa Nama berkata...

ko saja la masuk kandang kambing sama kerbau tu, pasal bulu kulit tebal, kami indak sanggup

kadayan berkata...

hahahaaa.. ko mmg pandai.. betul tu!! kalau bulu tebal blh tahan lasak inda mcm ayam togel :)

kadayan berkata...

Dgr cerita sudah dpt tau sapa yang rakam tu video hangat di youtube.. sampai kena categorikan 'jenayah cyber' lagi tuh & siap ada dlm akta jenayah siber bawah Seksyen 211 dan 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998...
Jadi mana tuan haji ni? sudah ia start fail surat saman kah?.. musykil nie.. bah tuan haji apa tunggu lagi? startlah buat kerja.. nanti org indak pecaya susah tuh..

Tanpa Nama berkata...

kalau tengok di youtube, pengirimnya JATILABUAN, baaaa baaa dui

Tanpa Nama berkata...

susah jua bha kan...kalau ada org kuat ni...mmg dlm hidup main kotor jak..halal la 2 mkn minum ko...,ndak aman keluarga....kesian ank bini.....! terpaksa terima.

Tanpa Nama berkata...

cuba kamu htr comment d youtube tu..mana kena siarkan tu..tp yg heran yg memuja2 c ROZIEJAN atu kena siar pulang..ketara banar eh...bpuluh sdh org mhtr commet ..x dorg myiar..tkt kali ahh... atau pun jatilabuan atu haih pkir sendr liaw.....hahah ketara liaw...tkt ka... bleh d pertikaikan benda bodoh camni x bleh masuk mahkamah...x otak eh..kesian spm x lulus kali ah...tarang2 ada akta.. bodoh2...tp mmg ya bodoh pun...hahahah

Tanpa Nama berkata...

biasalah, ada org kuat, bukan mcm ko, kesian anak bini inda apa, ko atu kesian keluarga, yg paling kesian lagi abgmu, menanggung malu, jahat eh ko ani

Tanpa Nama berkata...

hoi...pengalikubur.......sedap mulut......sudah ndak ada kubur mau kurik ke?.......ingat pengali....org kuat....kuat juga....tapi makan tetap hasil haram......heheh kasian jua kamu ani semau group kamu ani...gila kuasa bha kan...kamu mau mkn duit haram aku ndak kisah he....tp ingat...kubur kata mari dunia kata pergi....,jng tuduh2 org he ni tiada kena mengena dng suku sepakat sesiapa...mnfitnah....lbh bahaya dr membunuh...kali mmg keturunan pengali suka fitnah2 org kali ah...!asalammualaikum............!

Tanpa Nama berkata...

tp sound systems di sini ani bha, mcm bnyk tau org jeles dng anak dara org ni, atau jeles pasal kamu inda dpt hidup mcm dorng, ssh jua eh klu org ni bnyk irihati,indak blh nampak org senang ani..terima la bha...hidup sendiri mcm mana..!

Tanpa Nama berkata...

aku berani jamin kan, semua komen yang memuji2 keluarga sirapi ni inda lain ni, memang dari sicomel, siaza sama si rozie. nada urang lain kan memuji durang ani ni. kalau inda pecaya suruh owner blog ani cek ip semua komen2 disini ani arah blogspot. gerenti semua ip yang memuji2 kaum kerabat durang ani dari ip yang sama. kawan pun nada. dorang ani memang macam staik angkat bakul sendiri. perasan lawa la, perasan kaya la, perasan bepengaruh la. bulu ketiak pun inda pandai kan dicukur.

kalau kan becakap pasal makan duit haram ani, tuu na yang kamu agung2kan atu si tengku adnan atu. satu malaysia tau magnum 4d atu iapunya. lagitah sandi aram jadah punya manusia