05 November 2009

Pemuda Lemas - LIFT Gempar!

Seorang lelaki yang disyaki mabuk terjun ke laut berhampiran Terminal Feri Antarabangsa Labuan (LIFT) awal malam semalam.

Ketika LabuanKini membuat tinjauan pada sebelah tengahari tadi, kelihatan pihak Bomba masih menjalankan operasi mencari mangsa. Walaubagaimanapun operasi harian LIFT pada hari ini masih berjalan seperti biasa.

Kejadian seperti ini menimbulkan pelbagai persoalan mengenai tahap keselamatan di LIFT, sebelum ini agak banyak kejadian yang membabitkan isu keselamatan LIFT. Antaranya kes kecurian, kiosk telco dipecah, penyebaran surat layang, dan yang terkini, kes orang lemas.

Pihak LIFT pernah menggunakan khidmat pengawal keselamatan dari syarikat lain pada Ramadan lepas, namun disebabkan oleh satu kejadian, khidmat tersebut dihentikan.

6 ulasan:

takidum-kidum berkata...

Betulkah dia mabuk? Kalau di carateng pehang sana kalau orang islam mabuk kana jatuh hukuman sabat tu macam si karteka devi. Kalau di sini tidak pula sebab di sini bebas dan kabal, bebas minum-minum arak bah! asalkan kau ada duit tidak kira islam kah atau agama lain. Saya ucapkan takziahlah kepada keluarganya kalau dia betul-betul lamas.

labuankini berkata...

Untuk makluman, mangsa bukan berbangsa melayu beragama Islam. Tapi amat sedih bila mendapat tahu mangsa baru berusia 22 tahun.

Ramlen Salleh berkata...

Sudah dapat ka org tu? Cerita ni jadi buah mulut orang Labuan. Takziah kapada keluarga mangsa, moga kita mendapat ikthibar dari peristiwa ini.

labuankini berkata...

Mayat mangsa sudah ditemui malam semalam.

perniagaan terbaik berkata...

hai

Sungai Dali berkata...

Salam. Takidum-kidum, dimana kian disini mu atu? Mun di Labuan ah, ada peraturan dan larangan agar umat islam ditegah meminum arak. Jangan jua kita kasi lump sum berucap bebas dan kabal. atu banar, fitnah namanya tu liau... Mun malar kan memfitnah atu, padan jua kitani nganya takidum-kidum. Hukum hakam mengenai isu arak didalam Islam itu amat jelas. Tidak kira dimanapun kita berada, seorang mukmin yang beriman kepada Allah SWT. itu tahu membataskan diri dan kenal mana yang halal & haram. InsyaAllah, sekadar renungan bersama... Wassalam.