17 September 2008

SAPP Keluar BN, Apa Nasib Ronnie Tan?

Sabah Progressive Party (SAPP) hari ini mengumumkan untuk keluar BN, dan bertindak sebagai pembangkang bebas dalam parlimen, dan Dewan Undangan Negeri Sabah. SAPP juga bertegas tidak akan masuk dalam Pakatan Rakyat.

Bagaimana nasib K.K. Ronnie Tan, selaku Ketua SAPP Labuan, yang juga merupakan Ketua Kampung Sungai Keling? Beliau juga memegang jawatan sebagai Ahli Majlis Penasihat Perbadanan Labuan sejak Februari lepas.

Labuan Kini tidak dapat menghubungi beliau, dan berharap dapat merakamkan komen beliau mengenai situasi semasa. Antara pertanyaan yang menghantui warga Labuan kini, khususnya warga Kampung Sungai Keling, adakah beliau akan kekal sebagai Ketua Kampung? Bagaimana dengan jawatan beliau selaku Ahli Majlis Penasihat PL? Adakah beliau akan kekal dalam SAPP atau melompat parti masuk semula ke BN (melalui parti - parti komponen BN yang lain).

K.K. Ronnie Tan adalah seorang yang dedikasi dengan tugas - tugas yang diberikan, sama ada sebagai Ketua Kampung mahupun Ketua Parti (SAPP). Sungai Keling juga merupakan kubu kuat BN dalam PRU12 yang lepas, begitu juga PRU11 pada 2004 dibawah kepimpinan beliau. Jika beliau bertindak mengikuti keputusan parti keluar BN dan melepaskan semua jawatan, kehilangan beliau di Labuan akan amat dirasai, terutama sekali penduduk Sungai Keling sendiri.

Tiada ulasan: