28 Mac 2009

"Earth Hour" - Sambutan Labuan Dingin?

LabuanKini ada membuat tinjauan sekitar jam 9 malam tadi untuk melihat kesanggupan warga Labuan bergelam selama sejam.

Apa yang Labuan dapat perhatikan bahawa sambutan di Labuan tidak begitu memberangsangkan, bandar masih lagi terang benderang, bangunan kerajaan, hotel-hotel, kedai-kedai, semuanya terang benderang. Ini termasuklah Kompleks Sukan Air, Terminal Ferry, Grand Dorsett Hotel, Hotel Pulau Labuan, Sara Hotel, Pejabat Pos, dan kesemua kedai-kedai yang berada di sekitar bandar Labuan.

Sepanjang pemerhatian LabuanKini, Hanya Mariner Hotel dan Perbadanan Labuan sahaja yang bergelap. Pertandingan Futsal yang berlangsung semenjak siang tadi juga berehat seketika dan bergelap menyahut cabaran. Turut kelihatan, konsert "gelap" yang berlangsung di Dataran Labuan. Tinjauan rakan LabuanKini ke kampung-kampung juga ada menyaksikan agak banyak rumah-rumah yang bergelap menyahut seruan "Earth Hour".

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inda PEKA tapi PEKAK badak bah bisdia atu.

Tanpa Nama berkata...

nama jua program sukarela

Tanpa Nama berkata...

Restoran MALINDO...dah 2 kali aku gi restoran ni. rasanya mcm lain kali dah tanak pegi dah. mula2 pegi tu mmg service dia terrrrrrrlampaulah lmbt. order kuew teow goreng dekat 1jam baru dapat. hadui tensennya tp aku buat2 x kesah je. kali kedua aku pegi...aku order kuew teow goreng butter. setengah jam pertama aku masih bole relek lg...ty ngan waitress,dia cakap "iya2" je. tp bila dh dekat sejam x smpi2 lg tensen jugak aku. tanya ngan waitress yg "mcm pmpn"(konfius hehe). tp yang menyedihkan jawapan dia kertas order mknn aku dh hilang.rsnya tu lah kali terakhir aku gi malindo. korg bg komen sikit. mmg mcmni ke restoran malindo ni? ada restoran lain yg best x d labuan?

Tanpa Nama berkata...

grand dorsett begalap eh. di bahagian lobi. aku teliat dari jalan. yg di atas atu nda dikira neh. urg bayar ba bilik atu, nda kan sukati pihak hotel tutup lampu besia.

bungaraya berkata...

Lampu dirumahku ditutup 100%. Bukan kerana tidak bayar bill letrik tapi kerana menyahut earth hour beb.

saifulrizan berkata...

Grand Dorsett tutup semua lampu di bilik yang mengadapa ke jalanraya saja, kecuali bilik tingkat dua. Tapi sekurang2nya diorang yang paling first offer untuk participate.

Guest atau tetamu hotel digalakkan menyertai Earth Hour dengan pihak hotel telah memaklumkan tetamu sehari lebih awal. Tetamu berhak untuk tidak melibatkan diri dengan program tersebut.

Tanpa Nama berkata...

mana bole aku komplen pasal jualan arak d kedai runcit kg.. Nada tindakn dr pihk berkuaSA bh