04 Mei 2009

Pesta Sukan Air & Jubli Perak Meriah!


Upacara penutupan sambutan Pesta Sukan Air dan Sambutan Jubli Perak Labuan Sebagai Wilayah Persekutuan disambut meriah, menepati ramalan Perbadanan Labuan sebelum ini.

Kesemua hotel dan tempat penginapan habis ditempah, dan warga Labuan yang keluar dari Labuan mulai Khamis lepas hampir kesemuanya balik ke Labuan kelmarin (Ahad). Terminal Feri di Menumbok dilihat sesak dengan kenderaan yang berlumba-lumba untuk balik ke Labuan, begitu juga perkhidmatan bot laju, yang sebelum ini terpaksa menunggu hingga cukup penumpang, kelmarin penumpang yang dilihat menunggu bot laju.

Sambutan pada sebelah malam agak meriah di Kompleks Sukan Air, dimana orang ramai berpusu-pusu untuk ke tapak sambutan. Antara artis-artis yang dijemput oleh Perbadanan Labuan untuk memeriahkan suasana antaranya Mawi AF, Mila AF, Ella, Datuk Khatijah Ibrahim, Datuk M Daud Kilau dan ramai lagi.

Sebelum ini upacara perasmian dibuat oleh Menteri Wilayah Persekutuan, dan upacara penutupan disempurnakan oleh Menteri Pelancongan, Datuk Paduka Dr. Ng Yen Yen, dengan diiringi Ahli Parlimen Labuan, Datuk Yussof Mahal dan Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Labuan, Datuk Basiran Saban.

Sambutan ditamatkan kira-kira jam 12.25 pagi tadi.

4 ulasan:

Saudara Baru berkata...

Labuan Kini, tolong betulkan sedikit. Majlis penutupan dilaksanakan oleh Menteri Pelancungan, inda kamu menyebut namanya?...

Tanpa Nama berkata...

Salam.. ada sedikit komen utuk pengajur LISC 09 .. Kunjungi http://bicaragagak.blogspot.com

labuankini berkata...

Saudara Baru, suda diperbetulkan, terima kasih atas teguran.

Tanpa Nama berkata...

Sekejap dingin sekejap meriah! Apa bah dalam pikiran kamu ani?

Sapitkatam.