03 Mei 2009

Projek Kelas A - Anak Ahli Politik Labuan Bertumbuk?

LabuanKini sebelah petang tadi dihubungi oleh beberapa rakan bloggers mengenai kes seorang anak VIP / ahli politik terkemuka Labuan dilaporkan bergaduh dengan rakan kongsinya dari Semenanjung mengenai kes penipuan satu projek kelas A di Labuan.

Rakan kongsi anak VIP tersebut dikatakan dipanggil ke Labuan oleh Perbadanan Labuan, untuk membincangkan mengenai kerja mereka yang lebih 45% lewat dari jadual. Anak VIP tersebut dikatakan tidak berpuas hati mengenai situasi ini dan bertindak diluar kawalan dengan mencederakan rakan kongsinya dari Semenanjung itu. Kes ini sampai ketangan pihak polis dan kesemua pihak yang terbabit dikatakan dibawa ke balai polis untuk direkodkan keterangan.

VIP Labuan itu juga dilaporkan ada ke balai polis untuk merekodkan keterangan dan menjamin anaknya.

LabuanKini sudah mendapat laporan mengenai perkara ini seawal pagi Khamis lepas lagi, namun memilih untuk tidak membuat laporan mengenainya kerana banyak perkara tidak dapat didedahkan ke umum kerana perkara ini masih dalam siasatan polis.

19 ulasan:

Tau Banar berkata...

Salam arah LK,

Sadang-sadang tah eh, tau jua ku sapa yang kamu sabutkan ani.

Ya tah jadi makin complicated urang kitani. Bekelahi sana-sini.

Nd cukup bapanya, anaknya lagi kan kamu "popularkan"! Lagakan kali ah bisai ayat untuk LK!

Camana urang Labuan?! Pikir-pikir tah eh....

Annonymous berkata...

To Labuan Kini crews, stop playing safe and dare to reveal the truth. Let all Labuanist know who is the VIP's son, and what he did. I know him as we're in SBPL together. And I was at the police station when I saw Mercedes Benz with Parliament logo on plate number entered the station.

I managed to sneak in and try to blend into the crowd, getting infos I need to know.

Be like Sabahkini, Budak KL 2, Malaysia Today and the rest, dare to reveal the truth, expose your reports to the limit.

Btw, Labuan Kini rocks!

Telinga Capang berkata...

Sandi-sandi tah wang eh...
boring udah urang kitani, mmg banar jua kali ah anaknya salah. Jgn pulang sampai dipolitikkan.


Karang nda pasal-pasal betambah ingar urang kitani!

Still Cool!
;p

Tanpa Nama berkata...

http://www.sabahkini.net/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=1297:bapa-borek-anak-rintik&catid=41:jenayah&Itemid=56

Tanpa Nama berkata...

telinga caping, mun namanya anak politik... apa saja salah laku tatap jadi perbualan politik jua tu.. nda dapat dielak.. kalau anak ketua kampung, kampung ganya yang riuh, tapi mun anak ehem ehem, satu labuan riuh...

ani secara sedar atau inda, merusakkan reputasi bapanya ba ni... walaupun bapanya nda terbabit secara langsung... tapi projek atu bapanya yang melobi sana sini...

Tanpa Nama berkata...

rupanya inda jua banar kopiah dikepala sama janggut di dagu atu..

Saudara Baru berkata...

Salam semua.

Anitah jadinya mun sudah mulai BERAJA DI MATA, BESULTAN DI HATI.

Kepada semua, terutama yang berada di sekeliling YB atu, fikir-fikir tah, muhasabah diri, baik-buruk yang kamu lakukan akan terpantul pada arca imej YB. Mun sayangkan ia berakal tah. Lainlah mun akal kamu atu lain......

Fikir-fikir ka..wan....

Tanpa Nama berkata...

inilah akibatnya cuba menegakkan benang yang basah. dapat projek pun cara yang salah, buat projek cara yang salah, projek x siap salahkan orang. dimana salahnya?

Tanpa Nama berkata...

hai....tambah-tambahlah orang inda respek sama yb kitani lagi....

Tanpa Nama berkata...

aku mmg lama suda nda respek, dari ia bukan yb lagi

cnnlabuan berkata...

projek yang membabitkan en yusani b datuk yussof mahal dan utarakita sdn bhd telah ditamatkan kontrak oleh perbadanan labuan.

projek yang cuma siap 16% itu telah jauh ketinggalan dari masa yang diberikan.

menurut pemilik syarikat, hanizam rasiol mohammad, beliau tidak tahu menahu yang syarikatnya memperoleh projek dilabuan, beliau tidak pernah menandatangani sebarang resolusi untuk membolehkan yusani bertindak bagi pihak beliau di labuan. beliau datang ke labuan setelah dijemput perbadanan labuan kerana cuba untuk menyelesaikan masalah dan cuba untuk menyelamatkan syarikat beliau dari disenaraihitamkan. namun apa yang beliau dapat, tumbukan dan tendangan dari yusani dan rakan-rakannya.

beliau telah membuat laporan polis mengenai pergaduhan itu dan berkata beliau bersama dua lagi rakannya tidak mempunyai i/c kerana dirampas yusani ketika dilabuan.

Tanpa Nama berkata...

memalukan labuan ja cuba tunjuk samseng. nada guna janggut sama tupi melayu di kepala. ani baru ya bapa borek anak rintik

anton berkata...

ANI TAH ORANG KITANI...WELL DONE!!!MALU KU EHHHHH

Tanpa Nama berkata...

buat malu rampas ic orang. polis pun nda rampas ic orang. malu. malu. malu. anak yb lagitu. malu. malu.

Tanpa Nama berkata...

Itu adalah perangai manusia zalim. Tiada tamadun. Mungkin dia rasa Labuan ni Bapaknya punya. Kalau begitu tingkah lakunya, apa bezanya dengan sifat syaitan. Ya Allah, selamatkanlah rakyat seluruh labuan dari mereka yang bernafsu iblis. Itu baru anaknya yang seorang. Bagaimana anak-anaknya yang lain nanti. Adakah lebih ganas?

Tanpa Nama berkata...

bukan apa la...selalunya time2 cemani ani..aku mencari si SungaiDali..mana ya ah?kan ia selalu menegakkan banang yang basah?

Tanpa Nama berkata...

si singai dali atu kalau isu2 cemani mana berani masuk... kalau masuk pun guna "Tanpa Nama". dibawah bantal tu betapuk... ndapun betapuk di micidis "kaya mati mati mati"

wais waibi berkata...

untuk makluman, ani projek kelas B, bukannya kelas A. bapanya yang makan projek kelas A. anak mana boleh lawan tokeh ba... misti satu tangga dibawah.

Tanpa Nama berkata...

kalau bukan c sungai dali, si yg ada "Takidum" d ujung tu..yg suka provok urang..blogger sampaikan apa yg perlu dsampaikan, kana ucap menyaung2..lain2 anak labuan yg d luar daerah mo tau cerita2, d sini ja la tempat yg update biatah sedikit..keep on rockin' labuankini, bila ada masalah politik pakah, baru tah peka..baru tah provok, baru tah "balik2 DS" baru tah "boring suda nada cerita lain kah?" suda kana kasi cerita lain nada jua yg komen, nada jua yg support..menambah kebencian adalah! 100% support for labuankini! love labuan, God bless labuan..