25 Jun 2009

Lagi Mengenai Isu Bola

LabuanKini difahamkan satu lagi perlawanan separuh akhir yang sepatutnya akan diadakan telah dibatalkan. Ini berikutan pihak penganjur telah membuat keputusan kesemua empat pasukan yang layak pada separuh akhir dianggap 'juara bersama' dan perlawan separuh akhir dan perlawanan akhir tidak akan diadakan.

Keputusan tersebut telah dibuat setelah mengambil kira kejadian Selasa lepas apabila berlakunya pergaduhan membabitkan pemain, penonton, pengadil dan pengurus pasukan, sehingga membawa ke campurtangan pihak polis. Keputusan pembatalan perlawanan tersebut terpaksa diambil kerana ianya membabitkan keselamatan orang awam, khuatir pergaduhan yang sama akan berulang lagi.

Sebelum ini, beberapa pergaduhan juga direkodkan sepanjang kejohanan bola sepak Piala Komuniti anjuran Pejabat Ahli Parlimen Labuan dan Jabatan Belia dan Sukan.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang jaguh-jaguh kan batumbuk atu, patut dihantar ke negara Palestin. Suruh ia menumbuk askar Israel atu. Test power, kuat ka inda!

Tanpa Nama berkata...

awu, kalau jaguh banar pigi tah..urang2 diri juak bekelai hadui..!! batah inda melawat labuankini..

Tanpa Nama berkata...

salam to all labuanian... hehe.. andang nya tu.. nada team peradian ne bila behantam peradian sendiri..hahaha..mun di hantam nya kg muslim kah... ok jua.. polis pun join tu.. idup Kedayan Brunei...hahaha...