13 Januari 2010

Gangsterism di Labuan?


Petikan dari New Sabah Times, 12 Januari 2010

LABUAN: Seorang pengurus hotel cedera parah di bahagian muka selepas diserang oleh sekumpulan lelaki di sebuah bilik Hotel Manikar Beach Resort, Kampung Batu Manikar di sini, pada malam Jumaat lalu.

Ketua Polis Wilayah Persekutuan Labuan, Supt Saiman Kasran berkata, dalam kejadian jam 9 malam itu, mangsa yang berumur 41 tahun cedera parah di bahagian muka selain mengalami patah hidung selepas diserang oleh lelaki yang tidak dikenali.

“Polis percaya mangsa yang bekerja di hotel berkenaan diserang menggunakan senjata keras yang dilakukan lebih daripada seorang,” katanya ketika dihubungi di sini, pagi kelmarin.

Menurut Saiman, polis menerima maklumat daripada orang ramai mengenai kejadian itu kira-kira jam 1.30 pagi pada Sabtu iaitu sehari selepas kejadian.

Katanya, belum ada sebarang tangkapan di buat dan motif serangan dipercayai balas dendam dan cemburu.

Sementara itu, beliau meminta kerjasama orang ramai yang melihat atau mempunyai maklumat berhubung kejadian itu supaya menghubungi balai polis, IPD Labuan di talian 087-412222 atau menghubungi pegawai penyiasat Inspektor Syamsul Alam Syakir di talian 019-8121001.

Katanya, kes ini disiasat mengikut Sekyen 324 Kanun Keseksaan atas kesalahan melakukan kecederaan menggunakan senjata.

Sementara itu, mangsa yang ditahan di Hospital Nukleus Labuan sejak malam kejadian, dipindahkan ke Hospital Queen Elezabeth (QEH) Kota Kinabalu pagi kelmarin untuk mendapatkan rawatan lanjut.

1 ulasan:

bungaraya berkata...

Baru tahukah?
Habistu bagaimana dengan Syarikat Pinjaman Berlesen yang mengenakan interest tinggui kepada peminjam? Mereka ini dilindongi sepenuhnya oleh gengster!!!!!!