18 Mac 2010

AJK BN Labuan - Mantap Dan Bertenaga?


Pengerusi BN Labuan, YB Datuk Yussof Mahal telahpun melantik ahli jawatankuasa baru Barisan Nasional Labuan beberapa hari yang lepas. Lantikan yang dibuat beliau mendapat pelbagai reaksi, positif dan negatif.

Datuk Isli Siput dalam satu kenyataan akhbar menyifatkan barisan ahli jawatankuasa baru ini dilihat bertenaga dan bersemangat tinggi. Antara yang wakil UMNO yang dilantik dalam AJK BN kali ini termasuklah Pemangku Ketua Bahagian UMNO Labuan, Datuk Yunus Kurus sebagai Timbalan Pengerusi, Drs Harun Pudin sebagai Setiausaha, En. Ali Datuk Omar Bledram sebagai Bendahari dan En. Rozman Datuk Isli sebagai Naib Pengerusi.

Ketua-ketua parti komponen BN yang lain juga masing-masing dilantik sebagai Naib Pengerusi, melainkan MIC, dimana bukan ketua yang dilantik sebagai Naib Pengerusi.

Namun kali ini agak janggal sedikit apabila Naib Ketua Bahagian UMNO, Tn Hj Bashir Alias tercicir dari senarai ahli jawatankuasa. Lantikan Setiausaha UMNO Bahagian, En Rozman Datuk Isli dalam senarai AJK BN dilihat sebagai membelakangkan hierarki parti.

Juga dilihat agak menghairankan apabila Yang Dipertua Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Labuan, Datuk Yussof Mohammad dilantik sebagai Ketua Penerangan. Ini kerana beliau tidak mempunyai sebarang kedudukan dalam mana-mana parti komponen BN di Labuan, apatah lagi dalam UMNO Bahagian Labuan.

Apa-apapun diharap barisan AJK BN kali ini dapat memantapkan persiapan parti menjelang PRU-13 kelak.

Tiada ulasan: