09 April 2009

Kementerian Kekal, Menteri Berubah, Timbalan Kekal

Warga Wilayah Persekutuan hari ini dikejutkan dengan pengumuman jemaah kabinet baru apabila Menteri Wilayah, Dato Seri Zulhasnan tidak tersenarai. Timbalan beliau, Datuk M Saravanan walaubagaimanapun dikekalkan.

Ura-ura yang mengatakan KWP akan dibubarkan, dan diserapkan semula ke Jabatan Perdana Menteri seperti sediakala tidak tepat sama sekali. Penggabungan Kementerian Wilayah dan Kerajaan Tempatan juga sekadar khabar angin sahaja.

Menteri Wilayah Persekutuan yang baru, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin adalah Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai, dilantik menjadi Senator petang ini untuk membolehkan beliau memegang jawatan menteri.

7 ulasan:

Ramlen Salleh berkata...

Siapa pula Setiausaha Perliman Kementerian Wilayah ? harap-harap wakil Labuan diberi kepercayaan menjawat jawatan ini....
Warga Labuan mari kita berdoa semoga jawatan Setiausaha Perliman Kementerian Wilayah diberi kepada pemimpin UMNO Labuan...

Tanpa Nama berkata...

inda payah tah Setiausaha atu ujud..payah nyamu berurusan nanti..bukan inda tau perangai org2 atu..mun pakai aing liur aja inda lurih...

Telinga capang berkata...

Labuankini, Apa ceritanya DS ku dangar kana tangkap? Dapatkan maklumat, ceritakan arah kami....

Tanpa Nama berkata...

Telinga Capang, jgn tah kita risau, ada duit semua boleh jalan. DS akan lepas dan selamat! Aku harap DS jadi Setiausaha Parlimen. Baru UMNO terus maju.
-Ungkayah

Sungai Dali berkata...

Salam. Labuan Kini, SPRM sudah bertindak, Labuan Kini bila lagi akan menyajikan laporan berkenaan isu panas ini. Telus lah sikit... Saya cabar Labuan Kini memberikan laporan sebenar dari luar lingkungan... Demi kesejahteraan rakyat dan dalam memartabatkan etika penulisan blog.
Wassalam.

AHMED SUHAILY berkata...

dahsyat jg ulasan tanpa nama ke-4 ni!!!"ADA DUIT SEMUA BOLEH JALAN,DS AKAN LEPAS"???ish2,jgn la kita berpolitik wang.sudah2 la tu..

tahniah kpd menteri wilayah baru,raja nong chik yang mengantkan zulhasnan.

Owner Projek Pasar Labuan berkata...

baik jua daripada nada duit pastu menipu subkon pasar labuan...