17 Februari 2009

Senarai Wakil Ahli Parlimen

Berikut adakah senarai nama penerima watikat perlantikan wakil YB Ahli Parlimen ke kampung-kampung;

1. Abas B. Mohamat (Pohon Batu)
2. Abdul Rahman B. Ramli (Pantai)
3. Adanan B. Ahad (Sg Buton)
4. Adnan B. Talipudin (Bebuloh)
5. Ali Hj Mohd Han (Ganggarak)
6. Chew Chin Hui (Sg Keling)
7. Hj Ahad Ahmad (Durian Tunjung)
8. Hj Ibrahim Malan (Kilan Pulau Akar)
9. Hj Md Yusof Hj Chuchu (Sg Miri/Pagar)
10. ISmail Hj Samad (Batu Manikar)
11. Jali Mumin (Sg Lada)
12. Jaludin B Arif (Sg Bangat)
13. Johhan Shimin (Gersik/Saguking)
14. Kasdi Kurdi (Kerupang/Nagalang)
15. Kassim Yussof (Belukut)
16. Kudil Hj Talip (Layang-Layangan)
17. Madzlan Hj Yunus (Bukit Kuda)
18. Mazlan Mohd. Din (Batu Arang)
19. Mat Jaini B. Ali (Sg Labu)
20. Nordin Ahmad (Lubuk Temiang)
21. Osman Matusin (Patau-Patau 1)
22. Sahari Amdan (Sg. Bedaun)
23. Sairan Ibrahim (Patau-Patau 2)
24. Suhaili Amir (Lajau)
25. Yahya Hj Bakri (Tanjung Aru)
26. Yahya Ganal (Bukit Kalam)
27. Zakaria Bidin (Rancha-Rancha)

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah, tahniah dan tahniah di atas perlantikan tuan-tuan sebagai wakil MP Labuan. Saya pasti rakyat Labuan mengharapkan perkhidmatan yang penuh bertanggungjawab, jujur, amanah dan tidak pilih kasih. Jauhkan sikap tindas-menindas.Jangan lupa diri, jangan sombong dan jangan angkuh. Insyallah, tuan-tuan akan selamat dunia dan akhirat.

takidum.

RAKYAT YANG MENGUNDI YB berkata...

apa sudah jadi? 1 kampung ada dua orang yang berkuasa....? mcmlah labuan ni besar sangat... cukup2lah ketua kampung yang sedia ada. kenapa kan ditambah lagi wakil rakyat. Tak pernah terjadi dalam sejarah Labuan, Wakil Rakyat ada wakil di Kampung....pulak tu tak mengiktiraf Ketua Kampung yang di Lantik oleh Kem.Wilayah? ini akan menyebabkan lagi pepecahan di kampung yang sememangnya sudah retak menanti belah. Kepada YB jangalah asyik hendak tunjukkan kuasa sedangkan banyak lagi perkara lain yang hendak dibangunkan di WP Labuan ini...mana peranan YB dalam masalah pasar babi... juga apa yang YB sudah lakukan untuk ekonomi rakyat Labuan? jangan dengar hanya nak mendengar mereka2 yang kalah dalam pemilihan yang lalu sehingga ada wakil ahli parlimen di kampung. JANGAN BELAKANGI KETUA KAMPUNG....

Tanpa Nama berkata...

Serong lagi negatif sekali ulasan RYMYB. Saya yakin yg RYMYB tidak faham sama sekali peranan dan tujuan Wakil Ahli Parlimen diwujudkan.

Tolonglah bangun dari tidur yg batah... Cukup2 lah ulasan berbaur politik kedai kopi tangahnya!

JANGAN BELAKANGI KETUA KAMPUNG? Siapa KK yg harus kitani daulatkan? SULTAN atau RAJA? Inda kitani taukan tangahnya RYMYB,yg Ketua-ketua Kampung sudah berjaya membantutkan program kerajaan di Labuan sepanjang tahun lepas?!

RYMYB harus terlebih dahulu menghayati peranan dan matlamat Wakil Ahli Parlimen diwujudkan iaitu untuk PENAMBAHBAIKAN didalam memberikan perkhidmatan kepada rakyat. Ani maknanya kitani ada saluran tambahan untuk mengadu masalah atau memberikan saranan kepada Kerajaan BN. Bukannya bertujuan untuk berlawan-lawan sebagaimana persepsi RYMYB.

Sudahlah, baiktah kitani slowdown mengutuk atau menuduh yg bukan2 atu tangahnya RYMYB.

RYMYB mengundi dimana? Bukannya di Labuan kali ah? Sekadar renungan bersama.

Beliawanis Labuan.

anak muda labuan berkata...

macam ni lah...
ketua kampung yg ada skrg
mereka ni x dpt restu MP
so susah la dia mahu bekerja
jadi apa jalan penyelesaian?
pelantikn wakil2 ni lah jawapanya
tejawab kn?

take it easy lah my dear uncle...
m very young,
but to me,
even 5 MP Represenatative is ok...
d most important thing is d harmony of our kampung2 is under assist of them...

klw pasal berpecah belah?
mungkin inda la pacik2...
aku yakin yang penduduk Labuan terutama d kampung inda akan berpecah lah
mengkali sedikit
tp inda la sampai inda betagur...
pusing mana2 pun saudara kitani jua tu...

banar ka inda?
termia kasih, hyukran jazilan...wslm...

Saudara Baru berkata...

Saudara 'Tanpa Nama', Membuat ulasan jangan keterlaluan, sehinggakan membelakangi cerita sebenar. Adakah mana-mana KK yang minta didaulatkan seperti raja dan sultan? Bepada-pada deh mun bekurapak atu.

Cuba saudara senaraikan mana-mana program kerajaan yang terbantut kerana ketua kampung. Biskita kali yang politik kadai kopi ani....

Mun kan menyuruh masyarakat menghayati peranan dan matlamat wakil MP atu, cubatah ceritakan dulu apatah peranan dan matalamatnya.

Untuk 'anak muda labuan', Ulasan mu atu memang bunyi macam kurapak kanak-kanak. Tau kau yang perlantikan atu inda kana iktiraf oleh kerajaan tu. Belajar tah dulu rajin-rajin mudah-mudahan lainkali kau berakal....

Wassalam.

anak muda labuan berkata...

for d saudara baru
please learn to speak english...
pacik inda paham kali...
jgn marah...
=)

RAKYAT YANG MENGUNDI YB berkata...

aku nie ada juga nak tggu komen kroni2 atau suku sakat YB pasal kes pasar babi ni.... sampai DPMM dah nak menhalalkan benda yang haram....iskss...apa dah jadi ini? kerana kepntingan politik...sanggup ketepikan soal agama.....Iya pengundi luar yang berdaftar di Labuan. Tak puas hati...saya boleh tunjukkan tempat saya mengundi YB....

Saudara Baru berkata...

Anak Muda Labuan,
mun kurapak english nya pun inda lurus, macam rojak jangan tah. Membari malu saja.

anak muda labuan berkata...

proof to me what is wrong with my english!
can you please teach me...

Tanpa Nama berkata...

LabuanKini rox!! bekelai saja kamu ani..biatia, jgn ta lagi d jadikan isu..ketani menunggu saja, politik ni mcm2 angin jua..sebagai anak jati labuan biatah ketani mendoakan kesejahteraan labuan bersama..AMIN