28 November 2008

Pemuda - Menjelang Mesyuarat Ke-2


Sedikit perkembangan sebelum mesyuarat diadakan semula, esok,

1. Mesyuarat akan diadakan di Dewan Kristal, ILP.
2. Pendaftaran akan dimulakan sekitar jam 1 tengahari.
3. Seramai 98 perwakilan yang layak untuk membuang undi.
4. Kesemua jawatan dalam pergerakan itu akan dipertandingkan semula, kecuali G10.
5. Asbullah Moksin, yang sebelum ini bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda dikhabarkan menarik diri dari pertandingan. Jika perkhabaran ini benar, Hj Abd Amir menang jawatan Naib Ketua Pemuda tanpa bertanding. Hj Amir menewaskan Asbullah pada mesyuarat yang lalu dengan lebihan 5 undi.
6. Kem Mohd Rafi sebelum ini hanya dapat menawan 2 jawatan dalam pergerakan Pemuda, iaitu 1 kerusi G2 dan 1 jawatan dalam AJK, kedua-duanya dimenangi oleh En. Ismaildin.
7. Arahan untuk bermesyuarat semula pernah dikeluarkan oleh Pejabat Setiausaha Agung UMNO, namun diabaikan oleh UMNO Bahagian setelah Timbalan Presiden bertindak membawa perkara ini kemesyuarat pengurusan UMNO sebelum keputusan dibuat.

20 ulasan:

kumatkumit berkata...

Kepada semua yang bertanding..
"Good Luck"

Pemuda IKS berkata...

Salam perjuangan,

Pemuda IKS baru sahaja selesai mesyuarat pertama cawangan. Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar.

Pemuda IKS ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan semoga berjaya kepada calon-calon yang bertanding untuk jawatan dalam Pergerakan Pemuda. Selamat berjuang!

“Memperkasa Generasi Baru”

Pergerakan Pemuda
UMNO Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

Gulung_Tikar berkata...

Alhamdulillahhhhhh.....

Akhirnya jawapan yang ditunggu-tunggu terungkai sudah...

So.. kepada pihak yang kalah, terimalah kekalahan secara professional dan dengan hati tabah & tenang...

Seperti yang sudah semua bloggers2 disini katakan.. resume asal usul bukanlah penentu kepimpinan seseorang itu.

Apa-apa pun, TAHNIAH & SYABAS kepada semua lineup saudara MOHD RAFI kerana telah memenangi hampir kesemua barisan pemuda umno labuan.

Inilah yang dikatakan takdir - Qada & Qadar Illahi.. semua yang terjadi itu ada hikmahnya.. :) amiinnnnn....

Tanpa Nama berkata...

khas buat Gulung Tikar yg buat komen di atas,
Ko ani mau kan mbagi info, tapi salah kaliah.. Mun kan mbagi info atu usai usai kaliah.
Khas buat saudara Rafi, tahniah atas kemenangan anda, semoga dapat bekerjasama dgn dato suhaili, pn hjh aini dan pn rahimah utk memantapkan umno labuan. Jgn lupa janji janji yg ditabur, kami pemuda akan lihat janji pertama.
Khas buat hj.tony, tahniah kerana lineup hj.tony semuanya sapu bersih ajk dan g2, kekalahan memegang jwtn ketua bukan kekalahan yg mutlak. Tahniah.

Tanpa Nama berkata...

alhamdullilah....akhirnya ini la keputusan yg munasabah dan ini la org yg kita tunggu utk memimpin....hai belalang indak kamu dapat main tipu lg ka? indak ada sudah yg berani ka? ni br la btanding secara profesional..bkn main angkat segala....br kamu ketahuan kali ha!!

keTAHUan berkata...

Terima kasih wahai YB yang budiman... nasihatmu diguna-pakai jugak oleh warga labuan..

Ingatkan orang labuan ni terlampau 'PAK TURUT' macam sesetengah pihak di sini... tapi alhamdulillah.. Allah itu maha berkuasa ternyata warga labuan inginkan perubahan & kebenaran. Dan kebenaran telah dibuktikan hari ini apabila MOHD RAFI & TEAM telah merangkul kemenangan yang SEBENAR!!

MAKNANYA... betullah YB, hari tu diorang ni main tipu rupanya... ishh...ishh...ishhh.... cobaannnn....

"ohh..ohh... kamu ketahuan..."

Tak_Runsing berkata...

A'kum bloggers2 & pembaca setia labuankini...

Disini saya pun ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan TAHNIAH kepada saudara Mohd Rafi diatas kemenangan beliau yang sememangnya dimiliki dari awal lagi..

So.. dengan ini saya declare bahawa saya tidak lagi runsing.. :)


p/s: mana kawanku si "kumatkumit" ya... tolong ko jawap manusia2 yg bergelar T.N & A.N tu.. confirm ndak puas hati tu..

*peace*

Udin berkata...

Tahniah mohd rafi atas kemenangan yang diraih hari ini. Semoga tidak menghampakan hasrat dan harapan pemuda2 labuan dan warga labuan secara keseluruhannya. Jgn sia-siakan peluang yang diberikan..

Kepada saudara halid @ asbullah, TAHNIAH & TERIMA KASIH bro kerana tarik diri pada saat2 akhir dari kumpulan saudara rafi. Rupa-rupanya
SOIIiii pula ko ni!! lepas ko keluar ja terus durang nada masalah untuk menang. Bah saya sarankan pigilah mandi bunga kah... mandi susu kah.. bah take care ko bro!!

kumatkumit berkata...

Terima kasih T.R...ingat jua kau kan aku ni ahh..T.N & A.N...tebeliak mata kaliah..buat spek mata sdh kali tu..nda lagi kabur kaliah..bah jadi apa cerita lagi..abis idea udah ni....kepada team Rafi..selamat memimpin pemuda labuan ani..eh lupa ku "TAHNIAH"...buat yang kalah tu terima lah dengan tabah..siok tido ni.. "good night".. uja orang putih

Gulung_Tikar berkata...

KHAS BUAT yang Tanpa Nama di atas,

For your personal info, i did make my PERSONAL check & balance! and I personally urge you to get your own FACTS right before you tell other people to "info atu usai-usai kaliah" and to bulshit everyone with "lineup hj.tony semuanya sapu bersih ajk dan g2"..

Dhuhhh... hellooooo.... are you stupid or something?? its simple mathematics ok.. or maybe ur mistaken between people in team hj tony & mohd rafi??

You really need to get your facts right mister...

rapii Alii berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
HBO berkata...

A'kum.. selamat malam semua..

Saya sarankan mulai sekarang tidak perlulah kita bersengketa dan berperang komen lagi disini. Sungguh tidak produktif untuk orang2 kitani!!

Yang penting sekarang, saudara MOHD RAFI sudah pun menang dan terimalah hakikat itu.. sejarah telah dicipta di bumi labuan pada hari ini 29.11.2008. Bersatulah saudara-saudaraku..

Btw, tahniah saudar rafi & teamnya!!

p/s: ndak perlulah tah berpost-mortem lagituh.. datuk pun penat kaliah.. mau tido.. zzzz

UakUak berkata...

HBO...mcm rancangan astro ja kao ni..saya begitu tidak setuju dengan komen saudara tentang produktif segala ni...ini bukan medan perang komen,,tapi ini adalah blog di mana bloggers bebas untuk bersuara..walaupun tanpa bunyi..saya saran HBO ni membuat penelitian dengan hati hati...utk pengetahuan HBO memang bumi Labuan mencipta sejarah diatas kemenangan Rafi pada hari ini...tapi sedarkah kamu HBO..terciptanya sejarah di bumi Labuan ini kerana "PEMUDANYA DIPIMPIM OLEH ORANG LUAR DARI LABUAN DAN DARI SEGI PARAS RUPA PUN TIDAK ADA RUPA ORANG MELAYU..(P....n kaliah)"...jadi siapa siapa tolong pastikan surat beranak orang ni...hidup UMNO...ingat dan sedarlah saudara-saudara ku..UMNO ni parti untuk orang MELAYU dan bukan parti orang P.....N...sedar lah saudara saudara ku sekelian...kepada saudara Hj Udin..terimalah kekalahan ini dengan tabah dan penuh kesabaran...saudara telah berusaha dalam beberapa bulan ini..tapi nasib saja tidak menyebelahi saudara...

aKu DaRaH aNaK MaLaYsIa berkata...

seperti harapan semua...
a.d.a.m jg tidak kisah siapapun yg berada di puncak PEMUDA, cuma a.d.a.m tidak ahu ada seorang pun yang mencabar ketuanan Melayu.
jg harapnya selepas kemenangan terus terus tutup pintu rumah.

"saudara rafi"
tahniah atas kemenangan saudara!!!

"warga labuan"
http://aku-damai-abadi.blogspot.com

HBO berkata...

UAKUAK..
Kasian tah aku ninguk ko ni :-( nampak banar patah semangat! Woi.. Kalau pun si rafi tu bangsanya bukan asli melayu jadi knp tah? Ko ni ndak paham kali kan.. Kami BLOGGERS sudah putuskan, 'resume asal usul' bukanlah pengukur seorg pemimpin tapi kesungguhan & keikhlasan seseorg itu utk memimpin. Skrg ani, saudara rafi yg telah DIPILIH oleh suara ramai. Lagipun semua ckp tiada penipuan pada mesyuarat lepas, maknanya JELAS sekali MAJORITI perwakilan inginkan & mahukan PERUBAHAN! Terimalah kenyataan..

putihbiru berkata...

rapii aliii,
Kalau halid pun diputuskan hubungan kawan dgn saudara seperti yg saudara tulis di atas tu, bagaimana dgn kami? Kami ni dari naib sampai ke g2 semua kawan halid. Sebagai pemimpin, saudara tidak harus ada sifat seperti itu. Kami kecewa kalau ini yg saudara tunjukkan. Kenapa saudara tidak bersifat seperti pemimpin?

kumatkumit berkata...

"kepada warga bloggers...udah udah tah deh...abis sdh musim pemilihan ni...skrg ni kita fokuskan pergerakan pemuda ani..kemana pun hala tujunya adalah tanggungjawab pemimpin baru..sadang tah dehh..."..aku kan berehat dulu..panat lapas arah orang kawin tadi...banyak jamputan..bah pemuda..apa pun Good Luck lah..selamat memimpin

tuni_udinn berkata...

aku sedih... uwwaaaaaa... :(

kenapa bukan aku yang kana pilih?? kenapa kamu endak pilih aku ahhhh???

nanti kamu!! kalau aku tau siapa kamu yang indak pilih aku nanti aku kasitau bapa aku!! nanti aku kasitau sama DS!!!

Uuuuwwwwaaaaaaaaa....... :( :( :(

halid, ndak apa kalau si rapii alii endak mau kawan ko, dont worry my fren.. kau tatap menjadi pujaan hatiku!!

nanti kita jumpa temnpat biasa ok...

kumatkumit berkata...

Adehh..nda pandai beranti kamu ani..lalah ku ehh..bawa bawa tah berehat...nda pandai abis ni karang..lapar pulang ku..makan lu..bye2

che*porn berkata...

cam ani ka politik d labuan. org bukan labuan ba dkasi naik, truk......tggu ja la yg muda2 ani kang naik....bia kami abis belajar dulu ah......