29 November 2008

Perkembangan Pergerakan Pemuda

Keputusan pengundian dalam mesyuarat semula Pergerakan Pemuda UMNO Labuan petang tadi hampir menyamai keputusan mesyuarat Bahagian Batu, apabila Hj Tony Noolan kalah kepada Mohd Rafi dengan beza 13 undi.

Namun kem Hj Tony Noolan hampir menggondol habis kesemua jawatan dalam pergerakan itu, dari Naib Ketua, AJK, dan G2. Kem Mohd Rafi berjaya merampas 2 lagi jawatan AJK, menjadikannya 3 dalam pusingan kali ini.

Hj Tony Noolan beserta kesemua kumpulan dalam kemnya dilihat berkumpul di kediaman Ketua Bahagian, Dato` Suhaili Abdul Rahman, berkemungkinan untuk mengadakan post mortem mengenai keputusan pemilihan yang baru berlangsung.

Harapan Labuan Kini, tidak kira siapa yang menerajui Pemuda UMNO Labuan, berharap pergerakan itu dapat bekerjasama dengan UMNO Bahagian untuk mengelakkan UMNO Labuan tidak berpecah belah dan berjalan seiring membangunkan kebajikan warga Labuan.

Labuan Kini akan cuba untuk mendapatkan keputusan undi secara lebih terperinci dari Pejabat UMNo Bahagian, Isnin ini.

33 ulasan:

HBO berkata...

A'kum.. selamat malam semua..

Saya sarankan mulai sekarang tidak perlulah kita bersengketa dan berperang komen lagi disini. Sungguh tidak produktif untuk orang2 kitani!!

Yang penting sekarang, saudara MOHD RAFI sudah pun menang dan terimalah hakikat itu.. sejarah telah dicipta di bumi labuan pada hari ini 29.11.2008. Bersatulah saudara-saudaraku..

Btw, tahniah saudar rafi & teamnya!!

p/s: ndak perlulah tah berpost-mortem lagituh.. datuk pun penat kaliah.. mau tido.. zzzz

UakUak berkata...

HBO...baik tah ko tido..kemenangan rafi terpaksa di terima..apa jua ulah...orang "Pakistan" jua yang kan kamu sokong...bangkitlah orang Melayu..jgan biarkan kita di jajah oleh orang luar macam c rafi ni..sedarlah.. Parti UMNO Parti untuk orang Melayu...bukan orang Pakistan

aKu DaRaH aNaK MaLaYsIa berkata...

a.d.a.m ttp akan menyokong siapa jua yg "DIAMANAHKAN" asalkan tidak menyentuh isu ketuanan Melayu.
tahniah, kepada saudara rafi. Kepada hj. tony, harap masih berjuang untuk ketuanan Melayu kita!!!

HIDUP UMNO!!!!
http://aku-damai-abadi.blogspot.com/2008/11/jangan-cabar-ketuanan-kami.html

Tanpa Nama berkata...

tahniahlah kerana menjatuhkan maruah warga labuan sekali lagi, sambil memperkembangkan amalan rasuah dikalangan pemuda. tahniah sekali lagi.

Pemuda IKS berkata...

Salam perjuangan,

Tahniah kepada saudara Rafi kerana berjaya merangkul jawatan Ketua Pemuda Labuan. Berharap dapat bekerjasama baik dengan Ketua Pemuda Batu.

Kepada saudara Tony, jangan berputus asa dalam perjuangan. Sesungguhnya keikhlasan kita adalah demi agama, bangsa dan negara. Nescaya Allah s.w.t. akan membalasnya kelak. Teruskan perjuangan!

"Memperkasa Generasi Baru"

Pergerakan Pemuda
UMNO Cawangan Taman IKS
Bahagian Batu WP

http://pemudaiks.blogspot.com

putihbiru berkata...

TERAMAT ISTIMEWA TAHNIAH BUAT HJ.AMIR, KEMENANGAN INI KEMENANGAN HJ.AMIR, BUKAN KEMENANGAN RAFI ATAU KEKALAHAN HJ.TONY.. TERIMA KASIH DAN SYABAS HJ.AMIR, TERIMALAH ANUGERAH "PELAKON TERBAIK 2008-2011" . TAHNIAH SEKALI LAGI.

Tanpa Nama berkata...

tAHNIAH Naib Pemuda yang Baru. Saudara Hj.Abdullah Amir HJ.Abd.Rahman.Aku sukung kenyataan putihbiru... Pemilihan kali ini kemenangan untuk Hj.Amir. Bukan Kemenangan Crapi atau kekalahan Hj.Tony. Kemenangan Hj.Amir sebab ia bertukar menjadi ULAr yang paling Bisa yang belum pupus dimuka bumi Allah ni.Terimalah Hj.Amir sebagai Pemenang Anugerah Agung Politikus yang Memang Ular Bekapala dua. Ingatlah BUmi Malaysia pernah dijajah dulu sebab2 orang khianat macam Hj.Amir ni. ngamlah Ketua Pemuda PAKISTAN Naib Ketua KALING. Sejarah Sudah diukirkan Di BUMI LABUAN. Tahniah Juga buat Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Lubuk Temiang. Memang kau pandai berpolitik.

Tanpa Nama berkata...

tAHNIAH Naib Pemuda yang Baru. Saudara Hj.Abdullah Amir HJ.Abd.Rahman.Aku sukung kenyataan putihbiru... Pemilihan kali ini kemenangan untuk Hj.Amir. Bukan Kemenangan Crapi atau kekalahan Hj.Tony. Kemenangan Hj.Amir sebab ia bertukar menjadi ULAr yang paling Bisa yang belum pupus dimuka bumi Allah ni.Terimalah Hj.Amir sebagai Pemenang Anugerah Agung Politikus yang Memang Ular Bekapala dua. Ingatlah BUmi Malaysia pernah dijajah dulu sebab2 orang khianat macam Hj.Amir ni. ngamlah Ketua Pemuda PAKISTAN Naib Ketua KALING. Sejarah Sudah diukirkan Di BUMI LABUAN. Tahniah Juga buat Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Lubuk Temiang. Memang kau pandai berpolitik.

cheng2... berkata...

waa
byk komen...
bagus la 2...
tahniahla yang menang, semoga semua keadaan, kembali seperti biasa...

kepada team yang kalah, sabar tah k...
minum tah lagi byk2...
baru MANANG!

jangan d buat benda yang sudah tarang2 HARAM!

kepada yang menang, teruskan lah perjuangan...
ingat, klw sudah berada diatas, tidak mustahil esk berada di bawah...

apa pun, tahniah la... cuma 1 saja, BAHAGIAN MAHU MESYUARAT BALIK KA ah?

ramai org kawen hari ani...heheheh~

puteri dayang berkata...

tahnia kepada saudara MOHD RAFI dan syabas kepada semua ahli PERWAKILAN yang telah mengundi saudara rafi dan ahli jawatankuasa yang terpilih serta perwakilan 2 yang mana, aku ane fikir 1 tindakan yang berani yang ingin mengusahakan dan membuat UMNO LABUAN dan AHLI PEMUDA yang mahu mengembalikan tujuan perjuangan UMNO yang sebenar demi bangsa, agama dan maruah ORANG KITANI yang selama ane nda la kita mahu menuding jari kepada sesiapa tetapi semua masyarakat LABUAN tahu cara kepimpinan UMNO dan SAYAP PEMUDA yang banyak lari dari landasan perjuangan asal UMNO dan membuat pekerjaan yang mungkar dan meyalahi dari segi agama.

jadi dgn ane aku sarankan lah kepada saudara rafi dan ahli jawatankuasa yang terpilih agar membina satu team yang mantap yang boleh membina ahli UMNO terutamanya sayap PEMUDA ke arah perjuangan UMNO asal yang diredai oleh ALLAH SWT untuk mendapat keberkatanNYA yang dahulu atu jgn tha diungkit-ungkit lagi.

yang penting sekarang saudara Rafi haruslah menonjolkan kepimpinan beliau dan gunakan hubungan yang telah terjalin dengan PERHUBUNGAN UMNO WILAYAH PERSEKUTUAN dan UMNO PUSAT dengan sebaik-baiknya demi kepentingan seluruh rakyat LABUAN terutamanya sayap PEMUDA UMNO LABUAN

bimbinglah PEMUDA UMNO LABUAN ini, sama-samalah kita masyarakat LABUAN doakan agar saudara rafi dan pasukanya dapat membawa perubahan dalam Mmeningkatkan ekonomi dan kearah agama yang benar, jauhilah dari perkara-perkara yang mungkar yang tidak disukai oleh ALLAH SWT.

aku suka jua mencadangkan kepada saudara rafi dan pasukannya agar dapat menyerap masuk tuan HJ TONY dan pasukanya ke dalam ahli jawatankuasa PEMUDA UMNO LABUAN. agar dapat menyatu padukan lagi masyarakat LABUAN yang semakin rapuh dan berpuak-puak.

kepada tuan hj tony dan saudara rafi, jgn tha ada persengketaan atau dendam tersirat didalam hati. kalian ane adalah tunjang utama yang bakal jadi pemimpin pada masa akan datang. aggap la pertandingan atu seperti kitani bermain bola secara persahabatan friendly match lah katakan atau family game bak kata omputeh. lepas pertandingan bru tha kita tau hati budi seseorang. ambilah iktibar dari pertandingan atu. yang kalah mesti ada silap dimana-mana dalam permainan ini. yang menang pula jangan tha merasa hebat pula aa..
tunjukanlah kepimpinanmu seperti yang digembar-gemburkan, kununya mahu merubah ekonomi PEMUDA dan membimbing ke arah jalan yang diredai oleh ALLAH SWT.

jangan tha jadi pemimpin yang mahu mengKAYAkan diri sendiri serta kaum kerabatnya saja,seperti pemimpin-pemimpin yang kitani kenali, bagi-bagi jua orang sekeliling ada yang aku dengar lah pasal mahu menaikan saudara rafi hingga berperang mulut dengan saudara kandung sendiri. ingat tha wahai saudara MOHD RAFI ALLI HASSAN dan sentiasa ingatilah bagaiman susah payah ANAK JATI LABUAN memperjuangkan namamu hingga ianya tercatat sebagai KETUA PEMUDA UMNO LABUAN semuanya adalah disebabkan oleh perjuangan ANAK JATI LABUAN bukannya kaum kerabatmu dari tanah seberang.

dari pandangan ku walaupun saudara rafi membawa seribu batilion kerabatnya dari tanah seberang yang mana satu pun nda layak tuk menentukan kejayaan mu. mereka tu bukannya ada mengundi kau pun, ani kau harus ingat...yang mengundi dan memangkah namamu serta mempertahankan maruahmu dan keluargamu yang dari seberang atu, adalah ANAK JATI PEMUDA LABUAN yang sanggup mengadaikan masa depan mereka yang bertentangan dengan kehendak UMNO BAHAGIAN LABUAN.

INGAT LAH SAUDARA RAFI,
INGATLAH SAUDARA RAFI,
INGATLAH SAUDARA RAFI,
PESAN DARI SI PUTERI DAYANG!!!

SELAMAT BERAMAL DAN RENUNG-RENUNGKAN.

putera_awang berkata...

saudara rafi,
tahniah diucapkan, semoga dapat memimpin pemuda labuan dengan penuh rasa tanggungjawab.

saudara hj.tony,
tahniah kerana bersifat profesional, biar apapun yang berlaku semuanya kehendak Allah S.W.T.

Semoga semua kita dapat bermuhasabah diri dan teruskan perjuangan dalam memantapkan bangsa kita.

puteri yatt berkata...

rafi dan udin,
Janganlah bersengketa lagi, biarkan perkara lepas berlalu. Berdamailah demi umno labuan. Agar kerjasama dari kedua-dua nanti dapat mengukuhkan sayap umno labuan.

imah berkata...

biar la bha rafi menang, dia pun muda lagi, mungkin boleh tunjuk bakat kepimpinan. Lagipun dia kan banyak kenalan di atasan, bolehlah dia bantu pemuda labuan.

Indung Gagak berkata...

Kami kelompok Gagak melihat sedang berlaku pertembungan kuasa politik yang cukup hebat ketika ini dalam politik UMNO Labuan. Pertembungan ini ada baik dan buruknya.. Baik jika pertembungan kuasa ini berjaya disatukan menjadi satu kuasa dengan seorang pemimpin. Keburukannya, kuasa ini gagal disatukan, kemudian mewujudkan dua Nakhoda dengan kapal layar masing-masing.
Apapun kami ucapkan Tahnih kepada semua Pemuda UMNO Labuan kerana berjaya menjadi perhatian rakan-rakan Pemuda UMNO seluruh Negara.
Untuk Saudara Rafi, kemenangan tanpa sorak ketika pengumuman daripada penyokong menandakan suara mu diterima majoriti Perwakilan Pemuda Labuan.
Kawanku Hj. Amir, sabar sahajalah..kau sudah dijadikan kambing hitam dalam permainan politik ini.. isu Kedayan dan Brunei menjadi puncanya.
Untuk pakcik Ku Hj. Udin.. kita sama masih mentah dalam arena politik ini. UMNO sudah memerintah negara ini lebih daripada 50 tahun. Cuba bayangkan apakah yang tidak boleh dilakukan oleh pemimpin UMNO terutamanya pemimpin di peringkat pusat dalam memutuskan sesuatu pertandingan.
Apa yang perlu diutamakan ketika ini ialah menterjamahkan peribahasa " Biduk Berlalu Kiambang Bertaut" ke alam realiti. Tanggungjawab ini hanya boleh dilakukan oleh golongan pemimpin dalam UMNO Labuan. Kerana mereka lah Biduk yang membelah kiambang...

azil berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Bujang SIGANDAM berkata...

ASALAMUALAIKUM....WARGA LABUAN YANG SAYA HORMATI SEKALIAN. Biarlah saya terangkan apa sebenarnya yang berlaku dalam pemilihan yang lepas. Untuk Makluman semua saya adalah orang yang terlibat 100% pada pemilihan yang lepas. Sebelum tu tahniah Saudara Rafi BIn Ali Hassan.Kemenanganmu untuk pemilihan kali ini sungguh mudah, kerana ada Pelakon yang cukup hebat berada dalam KEm Hj.Tony. Orang itu adalah Calon Naib beliau sendiri iaitu Hj.Abdullah Amir. Inilah Sebab utama mengapa Saudara Rafi mudah mendapat kemenangan. Banyak Fakta yang dan bukti yang mengaitkan beliau adalah orangnya.Sebab itulah beliau berjaya menarik seramai 22 orang perwakilan untuk mengundi Rafi. Tapi, Percayalah, orang yang mcm hj.Amir ini tidak akan kemana2. Karier politiknya akan berkubur tidak lama lagi. Dan kepada pengikut2 beliau yang semuanya Manusia bertopengkan DUIT, ingatlah Allah SWT tidak pernah sesaat pun lalai dalam melihat apa yang hambanya lakukan. Gembiralah Anda semua kerana berjaya mengadaikan maruah bangsa sendiri. Buat saudara RAFI, tahniah anda sudah ada Pengkhianat bangsa yang menjadi timbalan anda sekarang. Kalau hari ini Hj.Amir boleh khianat kepada Hj.Tony, tidak mustahil beliau akan membelit Saudara Rafi pulak. Fikir2kan....

puteri dayang berkata...

assalamualaikum,
kepada para pengunjung blog yang meningalkan komen yang cukup bernas dan membina!

aku ane nda la mau menyebelahi mana-mana pihak, tp dari pada pandanganku, melalui komen-komen disini dan crita-crita kedai kopi di LABUAN ane banyak yang menyalahkan TUAN HAJI AMIR atas kekalahan TUAN HAJI TONY, aku sebenarnya nda jua lah kenal sepa HAJI AMIR, atau HAJI TONY mahupun SAUDARA RAFI dan timbalannya c HASBULAH @ KHALID atu... tapi be profesional lah kita karang ane bukannya zaman kuda makan tembaga, kini smuanya boleh kita ketahui dengan sekelip mata melalui teknology masa kini bak kata orang skarang ni zaman IT ba..semuanya dihujung jari saja..ini baru lah transparency namanya.. maka dengan itu kita nda jua buli menyalahkan segala-galanya kepada TUAN HAJI AMIR.

yang aku dengar ane adalah kemahuan UMNO BAHAGIAN LABUAN yang meminta saudara HASBULLAH @ KHALID untuk menarik diri dari pertandingan NAIB KETUA PEMUDA.. jadi sebenarnya salah syiapa ne ahh??

kalau TUAN HAJI AMIR mendapat 96 undi dan saudara HASBULLAH mendapat 1 undi.. memang tha secara profesional TUAN HAJI AMIR tidaklah boleh menyebelahi mana-mana pihak. siapa pun yang menanag antara TUAN HAJI TONY dan saudara RAFI beliau haruslah memberikan komitment 100% kepada siapa sahaja yang menjadi KETUA PEMUDA UMNO BAHAGIAN LABUAN demi untuk menyatukan setiap ahli UMNO LABUAN jangan sampai ada berlaku perpecahan dan berpuak-puak yang mana akan merugikan UMNO LABUAN secara amnya dan SAYAP PEMUDA UMNO LABUAN khususnya.

disini aku ingin memberi saranan kepada penyokong-penyokong TUAN HAJI TONY, terimalah saudara RAFI ALLI HASSAN sebagai KETUA PEMUDA UMNO BAHAGIAN LABUAN, saudar MOHD RAFI dan timbalannya TUAN HAJI AMIR serta seluruh ahli jawatankuasa yang telah berjaya dalam pertanding baru-baru ini..

jangan tha ada apa-apa persengketaan demi untuk perpaduan seluruh ahli UMNO LABUAN contohilah cara ketua UMNO BAHAGIAN LABUAN yang telah pun menerima keputusan pertanding ini 100%, seperti yang telah disiarkan dalam akhbar HARIAN EXPRESS, hari ane

RENUNG_RENUNGKAN &
LU PIKIR LA SENDIRI

Tanpa Nama berkata...

OANG MALAYA TUTUAN KADAYAN.
Okay, okay, okay.
Sudah ta tu. Nda baik bunyinya bakulajang macamani. Taima sajalah.
Alain mun cRafi nda banar-banar memimpin, hunjar yang banar-banar. Biani uja pemuda, basia sudah menghunjar tapi inda bajumpa. Alain hunjar banar-banar. Amai pemuda di Labuan ani yang boleh jadi pemimpin kamu. Ada sekalitu aku ke UMSKAL di Tanjung Kiamsam atu. Mandangar pemuda kita berpidato. BOLEH JUA. Mun basia minat dapat diasuh jadi pemimpin kamu. Dato Haji Suhaili boleh tolong kayakan macam ia kayakan si Rafi biani. bahautah puas hati.

putera awang berkata...

banar tu......ular kepala dua

snakes berkata...

kpd warga pemuda,
Inda ku sangka rupanya selain anugerah pelakon terbaik, ada lagi disampaikan ANUGERAH JURURAKAM TERBAIK kpd pemuda yang "berkenaan". Bagus juga pemuda ni, sempena pemilihan banyak kepakaran yang terserlah pada diri pemuda. Tahniah, kepada JURURAKAM suara terbaik pemuda tu. Baik tuan pastikan duit tu jangan tuan bagi makan anak-anak tuan, takut nanti jadi darah daging keluarga tuan pula. ok tuan, selamat merakam!

Tanpa Nama berkata...

salam ...

puteri dayang...
saudara khalid menarik diri bukan disebabkan UMNO Bahagian Labuan, .....sila bagi kenyataan dengan fakta yang betul bagi mengelakkan kekeliruan di kalangan blogger...khalid terpaksa tarik diri kerana beliau berasa tidak dapat berkhidmat dengan cemerlang dengan senario kepimpinan pemuda yang tersasar dari landasan perjuangan kewujudan Pemuda....mohd.rafi sendiri tidak memberikan kepercayaan kepada beliau selaku naib ketua pemuda bahagian, sebaliknya meminta sokongan dan kerjasama hj.abdullah amir untuk memastikan kemenangannya menjadi Ketua Pemuda Bahagian Labuan seterusnya memberikan mohd.rafi asas utntuk bertanding EXCO Pemuda UMNO Malaysia pula....anyway, wish him all the best....semoga dapat menaikkan martabat pemuda Labuan pula...

buat saudara khalid, teruskan perjuangan mu sahabat...

UakUak berkata...

Lagi pembetulan fakta dr P.D..sdr halid menarik diri disaat akhir bukan kemahuan Ketua Bahagian..beliau menarik diri kerana berlaku sesuatu yang diluar jangkaan dalam kumpulan rafi dan mengambil keputsan menarik diri kerana tidak mahu terlibat dengan permainan politik kotor yang dimainkan oleh rafi..dan sekarang sdh terbukti..kita renung sejenak pemilihan baru baru ini..dari Naib Ketua,12 AJK (3 yg menang dari team rafi) dan G2 adalah dr team Hj Udin..dan kenapa pula Ketua Pemuda di menangi oleh saudara rafi...dan ramai pula AJK yang disenaraikan oleh rafi banyak yang kecundang..dan hanya 3 dpd 15 yang menang...nampak sangat kepentingan diri melebihi kepentingan pergerakan pemuda itu sendiri..sanggup bersekongkol dengan Naib Ketua dpd dari pihak lawan untuk memenangi Jawatan Ketua Pemuda tanpa memperdulikan "line-up" nya sendiri...sanggup beliau membelakangi org2 yang sentiasa bersama beliau yang banyak mengorbankan masa, tenaga dan keluarga demi memartabatkan beliau untuk menjadi ketua pemuda umno labuan...belum lagi menjadi ketua..org2 ini sanggup dibelakangi nya....saya yang mengikuti perkembangan semasa pemilihan ini agak sedih dan kecewa melihat peristiwa seumpama berlaku ini berlaku...jadi...fikir2kan lah...

buat Hj Udin..saudara terperangkap dengan permainan politik kotor ini...bersabar sajalah...Allah itu maha adil..disebalik kejadian ada hikmahnya..

puteri dayang berkata...

asslamualaikum,

'tanpa nama & uak-uak serta ahli LABUAN KINI'

bagi hamba ALLAH, tanpa nama, fakta yang kita minta atu nda tha perlu dibesar-besarkan, kalau kita ane orang LABUAN aku pun banyak hairan yang kita nda tau fakta yang sebenar sedangkan penarikan SAUDARA HASBULLAH @ HALIK, dibuat secara besar-besaran hingga melagau reporter untuk buat press confrence, klu ane pun nda kau tau jangan tha menyibuk...ada baca paper ka????

warka buat si UAK-UAK, siapa yang mengatakan ini adalah kemahuan KETUA BAHAGIAN UMNO LABUAN, tapi aku nda pedulilah bak kata urang kitani, siapa makan lada iya yang merasa pedasnya kannn.....
buat apa tha diungkit-ungkit, yang sudah-sudah tha ba..

turut tha macam YB MP di LABUAN karang ane, ndada iya menyebelahi mana-mana pihak semua mengatakan saudara RAFI dr kemnya tp ndada pula iya mengeluarkan kenyataan menyokong c RAFI atau mengutuk c TUAN HJ TONY secara terang-terangan..aku salut banar eh sama YB MP ane. iya nie lurus bandul ehh..nda macam c anu atu... waktu si RAFI kalah abis iya mengantam. telanjang sia nda c RAFI, sampai dalam akhbar iya mengatakan klu di bagi c RAFI 10 undi PERCUMA pun nda akan menang!! TUHAN TU ADIL EHH jangan tha kita takbur.. klu ari ane di atas nda mustahil bisuk dbwh.. dan percayalah tiada yang kekal di BUMI ALLAH ini...

renung-renungkan...
lu pikir la sendiri!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau ia atu lurus bandul, inda ia menipu projek pasar atu liau... ani baru taun pertama ni ia memimpin, liat nanti taun kedua atau taun ketiga (kalau sampat la) ramai lagi ni ditipunya nanti

Sayap Gagak berkata...

P.Dyang, UakUak, T.Nama.

Gagak ingat abis sudah perbahasan tentang Ketua Pemuda Labuan ani.. Upanya alu lagi. Ani ku lihat mcm kan melarat aras dua orang kuat ketua politik labuan tah pulang..
Gagak ingat kita berkompromi la,jangan kita buka kurap kita pada orang lain, pasal blog ani ramai yang melawat. kalau kan bekurapak pun gunakan la bahasa kedayan atau berunai sahaja, biarkan orang yang luar atu terkepil-kepil membaca.. inda ia faham. Bukannya apa kitani sepulau, buruk-buruknya pulau kitani jua, pemimpin kitani jua. Lagipun dalam politik ani mcm-mcm ada..yang penting bagi besidai atu dapat apa yang dimahukan.
Gagak kan betanya jua dimanakan mengunjar Ketua Pemuada baru kitani, kan berjumpa bah? Ada ia di Labuan kah ah? Ada Blognya ka? Bukan apa Team Gagak baru saja menerbitkan Majalah Humor " Gerigitan " untuk Sabah dan Labuan, jadi kan membari ruang kepada remaja, belia dan pemuda Labuan untuk berkarya, dalam konteks politiknya lebih kepada pembangunan sosial pendidikan di pulau Labuan.

kumatkumit berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
kumatkumit berkata...

ha..ha..alum abis lagi rupanya..sadang tah kamu ani...kalau macam ani bila tah kan salasai ni..bah..tunggu tah bila salasai baru joint balik..buat "sayap gagak"..tahniah kerana anda berjaya menerbitkan majalah HUMOR GERIGITAN...ngam banar nama atu..aku sokong 200%..macam ani tah yang kita mahu ada jua keluaran majalah tempatan Labuan ani kan di baca baca..terbitan anak tempatan lagi tu...teruskan brader...mcmana kan joint ah..cuba kau bagi aku info..mana tau kan joint sekaki...bah atu ja..kan bercuti dulu sama family..bye..bye.."Selamat Mengomen"...atuyaa...

Gagak berkata...

Kumatkamit dan semua yang bermiant dengan majalah humor Jajal Gergitan Edisi Darjah 01, boleh mendapatkan maklumat lanjut di blog gagak..
http://bicaragagak.blogspot.com
Sokonglah kami, baru cetakan pertama dikeluarkan dalam 1000 naskah sahaja. Cetakan kedua pada bulan Januari dan tema gagak rancang akan buat pelancaran di Labuan pada bulan Febuari nanti.Kami juga cuba mengesan kartuins tempatan Labuan untuk berkarya dan dimasukkan ke dalam Majalah Jajal Gergitan keluaran Januari 2009 nanti.
Terimakasih.

Tanpa Nama berkata...

puteri dayang

ko ani macam tau semua fakta jak?..aku kn meluruskan kurapak mu atu (ko baca balik kenyataan mu peranggan ketiga atu)...lagi tambahan fakta yang banar bahawa umno bahagian (dari pengerusi tatap sampaitah ke pemeriksa kira-kira)nda pernah mempengaruhi pun keputusan si khalid tarik diri...bahkan umno bahagian 100% menerima keputusan yang perwakilan pemuda buat...

Puteri Labuan berkata...

Selamat Ulang Tahun kepada Tn. Hj. Bashir, Naib Ketua Bahagian. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Aminnn...

PEMBELA BANGSA berkata...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT MALAM KEPADA SEMUA PEMBACA ULASAN INI.

SAYA TERTARIK DENGAN ULASAN YANG DIUTARAKAN OLEH "UAK UAK". BAHAWA MOHD RAFI ALLI HASSAN, KETUA PEMUDA UMNO LABUAN ADALAH ORANG PAKISTAN. SEBENARNYA BUAT PENGETAHUAN "UAK UAK" AHLI AHLI UMNO DI PERINGKAT TERTINGGI PUN ADALAH "ORANG LUAR"(MENURUT UAK UAK) YANG DENGAN GIGIH, TANPA MENGENAL ERTI PENAT LELAH DAN BETUNGKUS LUMUS MEMPERJUANGKAN HAK-HAK ORANG MELAYU , KEDAULATAN KETUANAN MELAYU, KEPENTINGAN EKONOMI ORANG MELAYU DAN BANYAK LAGI PERKARA-PERKARA YANG MEMPERTAHANKAN ORANG MELAYU DALAM PELBAGAI ASPEK.

CONTOH-CONTOH YANG BOLEH SAYA BERIKAN IALAH DATUK ONN BIN JAAFAR PENGASAS PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU (PEKEMBAR) ATAU BAHASA INGGERISNYA UMNO.BELIAU YANG SAYA KASIHI DAN HORMATI ADALAH KACUKAN DARAH MELAYU(BAPA:MENTERI BESAR JOHOR PERTAMA, DATUK JAAFAR HAJI MUHAMMAD) DAN TURKI(IBU:YANG DIHORMATI PN HANIM ROGAYAH),

TUANKU ABDUL RAHMAN PUTRA AL-HAJ (AYAHANDA:YM SULTAN ABDUL HAMID HALIM SHAH, SULTAN KEDAH KE-20)(BONDA:CIK MENJALARA ANAK PEREMPUAN BANGSAWAN SIAM LUANG NARABORIRAK IAITU SEORANG PEGAWAI DAERAH DI WILAYAH NONTHABURI THAILAND)

TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD (AYAHANDA: YANG DI HORMATI EN MOHAMMAD ISKANDAR BERBANGSA MALAYALAM MUSLIM YANG BERHIJRAH KE TANAH MELAYU DARI KERALA INDIA SELATAN YANG MERUPAKAN SEORANG GURU BESAR DI SEKOLAH INGGERIS PADA WAKTU ITU) (BONDA:YANG DIHORMATI PN WAN TEMPAWAN).

SEMUA SENARAI NAMA DIATAS ADALAH PENGASAS DAN BEKAS PRESIDEN PARTI UMNO.BEGITU JUGA DENGAN KETUA PEMUDA UMNO LABUAN YANG BARU DIPILIH MOHD RAFI ALLI HASSAN YANG BERDARAH KACUKAN PAKISTAN. JIKA DI BANDINGKAN DENGAN KEJAYAAN DAN KEGEMILANGAN YANG DI CAPAI OLEH PEKEMBAR(UMNO) DIBAWAH KEPIMPINAN TOKOH TOKOH YANG TERSENARAI DIATAS TADI JELAS BAHAWA "ORANG LUAR" WALAUPUN MEMPUNYAI DARAH KACUKAN, TIDAK SEKALIPUN MENGANGGAP DIRI MEREKA BAHAWA MEREKA BUKAN BERBANGSA MELAYU.

MALAH LEBIH MENABUR BAKTI DAN JASA UNTUK MEMARTABATKAN BANGSA YANG DISANJUNGI DAN DISEGANI IAITU BANGSA MELAYU. FIKIR-FIKIRKANLAH. "INGAT SEBELUM BERKATA-KATA KERANA IA BOLEH MENIMBULKAN FITNAH DAN IA LEBIH BAHAYA DARI MEMBUNUH.
SEKIAN WALAHUALAM.

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT MALAM KEPADA SEMUA PEMBACA ULASAN INI.

SAYA TERTARIK DENGAN ULASAN YANG DIUTARAKAN OLEH "UAK UAK". BAHAWA MOHD RAFI ALLI HASSAN, KETUA PEMUDA UMNO LABUAN ADALAH ORANG PAKISTAN. SEBENARNYA BUAT PENGETAHUAN "UAK UAK" AHLI AHLI UMNO DI PERINGKAT TERTINGGI PUN ADALAH "ORANG LUAR"(MENURUT UAK UAK) YANG DENGAN GIGIH, TANPA MENGENAL ERTI PENAT LELAH DAN BETUNGKUS LUMUS MEMPERJUANGKAN HAK-HAK ORANG MELAYU , KEDAULATAN KETUANAN MELAYU, KEPENTINGAN EKONOMI ORANG MELAYU DAN BANYAK LAGI PERKARA-PERKARA YANG MEMPERTAHANKAN ORANG MELAYU DALAM PELBAGAI ASPEK.

CONTOH-CONTOH YANG BOLEH SAYA BERIKAN IALAH DATUK ONN BIN JAAFAR PENGASAS PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU (PEKEMBAR) ATAU BAHASA INGGERISNYA UMNO.BELIAU YANG SAYA KASIHI DAN HORMATI ADALAH KACUKAN DARAH MELAYU(BAPA:MENTERI BESAR JOHOR PERTAMA, DATUK JAAFAR HAJI MUHAMMAD) DAN TURKI(IBU:YANG DIHORMATI PN HANIM ROGAYAH),

TUANKU ABDUL RAHMAN PUTRA AL-HAJ (AYAHANDA:YM SULTAN ABDUL HAMID HALIM SHAH, SULTAN KEDAH KE-20)(BONDA:CIK MENJALARA ANAK PEREMPUAN BANGSAWAN SIAM LUANG NARABORIRAK IAITU SEORANG PEGAWAI DAERAH DI WILAYAH NONTHABURI THAILAND)

TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD (AYAHANDA: YANG DI HORMATI EN MOHAMMAD ISKANDAR BERBANGSA MALAYALAM MUSLIM YANG BERHIJRAH KE TANAH MELAYU DARI KERALA INDIA SELATAN YANG MERUPAKAN SEORANG GURU BESAR DI SEKOLAH INGGERIS PADA WAKTU ITU) (BONDA:YANG DIHORMATI PN WAN TEMPAWAN).

SEMUA SENARAI NAMA DIATAS ADALAH PENGASAS DAN BEKAS PRESIDEN PARTI UMNO.BEGITU JUGA DENGAN KETUA PEMUDA UMNO LABUAN YANG BARU DIPILIH MOHD RAFI ALLI HASSAN YANG BERDARAH KACUKAN PAKISTAN. JIKA DI BANDINGKAN DENGAN KEJAYAAN DAN KEGEMILANGAN YANG DI CAPAI OLEH PEKEMBAR(UMNO) DIBAWAH KEPIMPINAN TOKOH TOKOH YANG TERSENARAI DIATAS TADI JELAS BAHAWA "ORANG LUAR" WALAUPUN MEMPUNYAI DARAH KACUKAN, TIDAK SEKALIPUN MENGANGGAP DIRI MEREKA BAHAWA MEREKA BUKAN BERBANGSA MELAYU.

MALAH LEBIH MENABUR BAKTI DAN JASA UNTUK MEMARTABATKAN BANGSA YANG DISANJUNGI DAN DISEGANI IAITU BANGSA MELAYU. FIKIR-FIKIRKANLAH. "INGAT SEBELUM BERKATA-KATA KERANA IA BOLEH MENIMBULKAN FITNAH DAN IA LEBIH BAHAYA DARI MEMBUNUH.
SEKIAN WALAHUALAM.

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT MALAM KEPADA SEMUA PEMBACA ULASAN INI.

SAYA TERTARIK DENGAN ULASAN YANG DIUTARAKAN OLEH "UAK UAK". BAHAWA MOHD RAFI ALLI HASSAN, KETUA PEMUDA UMNO LABUAN ADALAH ORANG PAKISTAN. SEBENARNYA BUAT PENGETAHUAN "UAK UAK" AHLI AHLI UMNO DI PERINGKAT TERTINGGI PUN ADALAH "ORANG LUAR"(MENURUT UAK UAK) YANG DENGAN GIGIH, TANPA MENGENAL ERTI PENAT LELAH DAN BETUNGKUS LUMUS MEMPERJUANGKAN HAK-HAK ORANG MELAYU , KEDAULATAN KETUANAN MELAYU, KEPENTINGAN EKONOMI ORANG MELAYU DAN BANYAK LAGI PERKARA-PERKARA YANG MEMPERTAHANKAN ORANG MELAYU DALAM PELBAGAI ASPEK.

CONTOH-CONTOH YANG BOLEH SAYA BERIKAN IALAH DATUK ONN BIN JAAFAR PENGASAS PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU (PEKEMBAR) ATAU BAHASA INGGERISNYA UMNO.BELIAU YANG SAYA KASIHI DAN HORMATI ADALAH KACUKAN DARAH MELAYU(BAPA:MENTERI BESAR JOHOR PERTAMA, DATUK JAAFAR HAJI MUHAMMAD) DAN TURKI(IBU:YANG DIHORMATI PN HANIM ROGAYAH),

TUANKU ABDUL RAHMAN PUTRA AL-HAJ (AYAHANDA:YM SULTAN ABDUL HAMID HALIM SHAH, SULTAN KEDAH KE-20)(BONDA:CIK MENJALARA ANAK PEREMPUAN BANGSAWAN SIAM LUANG NARABORIRAK IAITU SEORANG PEGAWAI DAERAH DI WILAYAH NONTHABURI THAILAND)

TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD (AYAHANDA: YANG DI HORMATI EN MOHAMMAD ISKANDAR BERBANGSA MALAYALAM MUSLIM YANG BERHIJRAH KE TANAH MELAYU DARI KERALA INDIA SELATAN YANG MERUPAKAN SEORANG GURU BESAR DI SEKOLAH INGGERIS PADA WAKTU ITU) (BONDA:YANG DIHORMATI PN WAN TEMPAWAN).

SEMUA SENARAI NAMA DIATAS ADALAH PENGASAS DAN BEKAS PRESIDEN PARTI UMNO.BEGITU JUGA DENGAN KETUA PEMUDA UMNO LABUAN YANG BARU DIPILIH MOHD RAFI ALLI HASSAN YANG BERDARAH KACUKAN PAKISTAN. JIKA DI BANDINGKAN DENGAN KEJAYAAN DAN KEGEMILANGAN YANG DI CAPAI OLEH PEKEMBAR(UMNO) DIBAWAH KEPIMPINAN TOKOH TOKOH YANG TERSENARAI DIATAS TADI JELAS BAHAWA "ORANG LUAR" WALAUPUN MEMPUNYAI DARAH KACUKAN, TIDAK SEKALIPUN MENGANGGAP DIRI MEREKA BAHAWA MEREKA BUKAN BERBANGSA MELAYU.

MALAH LEBIH MENABUR BAKTI DAN JASA UNTUK MEMARTABATKAN BANGSA YANG DISANJUNGI DAN DISEGANI IAITU BANGSA MELAYU. FIKIR-FIKIRKANLAH. "INGAT SEBELUM BERKATA-KATA KERANA IA BOLEH MENIMBULKAN FITNAH DAN IA LEBIH BAHAYA DARI MEMBUNUH.
SEKIAN WALAHUALAM.